به گزارش پارسیک،اپل در گزارش مالی جدیدش اعلام کرد که رکورد جدیدی در فروش فصلیاش به ثبت رسانده و در فصل چهارم ۴/۱۵ میلیون دستگاه iPad و ۲/۵ میلیون دستگاه کامپیوتر مک فروخته است تا به این ترتیب بیش از ۲۰ میلیون دستگاه محصولات مرتبط با صنعت کامپیوترهای شخصی را به فروش برساند.

این در حالی است که موسسه تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده است که فروش جهانی شرکت HP در فصل چهارم سال ۲۰۱۱ برابر ۷/۱۴ میلیون دستگاه بوده و بعد از آن شرکت Lenovo و Dell به ترتیب با فروش ۹/۱۲ میلیون دستگاهی و ۶/۱۱ میلیون دستگاهی به ترتیب قرار دارند. با این اوصاف حالا تنها فروش iPadهای اپل هم از فروش کامپیوترهای شخصی HP بیشتر است.

کارشناسان اعلام کرده‌اند که میزان درآمد و سود حاصل از فروش اپل در فصل چهارم سال ۲۰۱۱ به دو برابر نسبت به فصل چهارم سال ۲۰۱۰ رسیده است.

جدیدترین گزارش مالی اپل نشان می‌دهد که درآمد خالص این شرکت به ۳۳/۴۶ میلیارد دلار رسیده است. سود این شرکت برای هر محصولی که می‌فروشد ۸۷/۱۳ دلار است و سود ناخالص آن برابر ۷/۴۴ درصد است. به طور کلی شرکت بزرگ اپل در حال حاضر سرمایه نقدی برابر ۹۷ میلیارد دلار در اختیار دارد.

این در حالی است که ارزش مالی این شرکت در بازار سهام از مرز ۴۰۰ میلیارد دلار عبور کرده و قیمت هر سهم آن با ۴۳۰ دلار به گرانترین قیمت در تاریخ این شرکت رسیده است. شبکه خبری سی ان ان اعلام کرده است که ارزش مالی این شرکت بیشتر از تولید ناخالص ملی کشورهایی مانند یونان، اتریش، آرژانتین یا آفریقای جنوبی است.