به گزارش فارس به نقل از "تی وی نیوز"، پس از گذشت۱۰۴ روز از جمع آوری اردو در میدان اوتیای اوکلند، صبح امروز بار دیگر معترضین در این میدان تجمع کردند و حصارها ها کنار زده شد.

امروز معترضین در اطراف میدان اوتیا تجمع کردند و با افزایش آنها تعداد نیروهای پلیس و گارد امنیتی نیز افزایش می یافت. تاجایی که به بیش از ۶۰ پلیس و ۴۰ گارد امنیتی در اطراف میدان رسید.

حدود ۲۰ نفر به اتهام برهم زدن آرامش، تجاوز به حریم خصوصی و خسارت به اموال عمومی بازداشت شدند و یک نفر نیز به دلیل درگیری با پلیس دستگیر شد.

پلیس در حالی که با مقاومت مردم روبرو بود به جمع‌آوری چادرها پرداخت.

فعالان و حامیان اشغال اوکلند سخت در برابر پلیس مقاومت می کردند و اظهار داشتند که هیچ خطایی مرتکب نشده اند. در همین حال «داگ مک کی» مدیر شورای اوکلند در اظهارات خود گفت «معترضین برخلاف حکم دادگاه در میدان تجمع کرده اند و باید هرچه سریعتر آنجا را ترک کنند.»

شایان ذکر است روز دوشنبه نیز معرضین در این میدان تجمع کردند و پلیس همه وسایل و چادرهای آنها را جمع آوری کرد و ساعاتی پس از تخلیه اردوگاه، حدود ۳۰ نفر از معترضین به جایگاه خود بازگشتند.

شورای شهر اوکلند قصد دارد بار دیگر در روز پنجشنبه جهت جمع آوری چادر ها و دستگیری معترضین باقی مانده در اردوگاه مجوز قانونی بگیرد.


این در حالی است که شورای شهر ولینگتن درخواست معترضین را مبنی بر ادامه تجمع در شهر را رد کرد و اعلام کرد تمام اردوها باید جمع آوری شود در غیر این صورت همه اقدامات قانونی را برای جمع آوری آنها اعمال خواهد کرد.