Cnet نوشت: یکی از منابع نزدیک به دست اندرکاران این پروژه گفت که فرایند تولید این دستگاه تا آخر امسال ادامه دارد و Xbox جدید در اواخر نوامبر یا اوایل اکتبر سال آینده برای فروش آماده خواهد شد.

این کنسول جدید بازی که Xbox۷۲۰ نام دارد، یک میکروپردازنده گرافیکی پیشرفته سری ۶۰۰۰ دارد، با پشتیبانیDirectX۱۱ و ویژگی‌هایی از قبیل p ۱۰۸۰ HD، خروجی چند منظوره و صفحه نمایش ۳D.

این منبع خبری علاوه بر این گفت: این پردازنده که در اواخر سال گذشته از آن رونمایی شد به این Xbox جدید قدرت پردازشی ۶ برابر بیشتر از Xbox۳۶۰ می دهد و عملکرد آن ۲۰ درصد بهتر از کنسول بازی آینده نینتندو Wii U است.

یک وب سایت مربوط به بازی هم خبر آغاز فروش Xbox در اکتبر ۲۰۱۳ را روی صفحات خود قرار داد و توسط تیم طراحی Xbox هم تایید شد.

مایکروسافت Xbox۳۶۰ را اواخر ۲۰۰۵ عرضه کرده بود و در ماه اخیر بازار شایعات مربوط به زمان عرضه نسخه جدید Xbox و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن رونق گرفته است.

ماه گذشته سازمان ثبت حق اختراع و علائم تجاری آمریکا به غول نرم افزار ، مایکروسافت، حق ثبت اختراع با عنوان یکپارچه کردن تجریه بازی و تصویر اعطا کرد و این اشتهای طرفداران Xbox را شدیدا تحریک کرده است.