در مناطق جنوبی تهران هنوز نیترات آب بالاست!

افكار نيوز: وزير بهداشت با تأكيد بر سالم بودن آب شرب تهران گفت: گاهي يك حركت مسئولانه چالشهايي هم به دنبال دارد كه بايد با حداكثر تلاش در اين واديها گام برداريم و بدانيم كه گاهي روي لبه تيغ راه ميرويم.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در اجلاس شصت و چهارم روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان این مطلب گفت: بر ما که متولی سلامت هستیم فرض است در امور مربوط به سلامت آب، هوا، خاک، برنج و گندم و سایر موارد مرتبط با سلامت مردم مسئولانه وارد شده و گاهی حتی روی لبه تیغ حرکت کنیم.

وی با تأکید بر سلامت آب شرب تهران افزود: خوشبختانه آب شرب تهران هیچ مشکل میکروبی ندارد و فقط در برخی از مناطق جنوب شهر میزان نیترات آن بالاتر از حد مجاز است که با تمهیدات اندیشیده شده این مشکل هم برطرف خواهد شد.

دستجردی خطاب به اهالی رسانه تأکید کرد: پیش از این هم بر سلامت آب تهران در اکثر مناطق این شهر تأکید کردم و تنها در برخی از مناطق توصیه شد زنان باردار و نوزادان از این آب استفاده نکنند. از اهالی رسانه می‌خواهم در رساندن پیام‌های ما به مردم به عنوان متولیان سلامت آنها دقت عمل بیشتری به خرج داده و بیشتر امانتداری کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده دشمنان از سخنان وی در خصوص آلودگی آب در برخی از مناطق تهران با ذکر این نکته که از دشمنان جز دشمنی انتظاری نیست، اظهار داشت: قرار شده است کمیته‌ای در خصوص آب تهران و همچنین برخی از آب های معدنی مطالعات علمی‌تر انجام داده و تا چند روز آینده نتایج آن را به من بدهند که نتایج آن گزارش نیز در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام / ب.