طرح بزرگی برای هدف قرار دادن مقاومت و کل منطقه تدوین شده‌ است

افكار نيوز: "سيد حسن نصرالله " دبير كل حزبالله لبنان پنجشنبه شب طي يك نشست خبري در سالن شاهد در جنوب بيروت به بررسي جديدترين تحولات جاري در لبنان پرداخت و به سوالات خبرنگاران در اين رابه پاسخ گفت.
این نشست خبری از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار و عکاس برای تشریح حوادثاخیر این کشور و حکم غیرقطعی دادگاه حریری نخست وزیر اسبق لبنان برگزار شد که مشروح آن در ذیل می‌آید.

* رد ادعای دخالت حزب‌الله لبنان در ترور " رفیق الحریری "

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: معتقدم که باید درک کنیم لبنان را از این لحظه به بعد وارد مرحله حساس و پیچیده‌ای کرده‌اند که به اوضاع داخلی یا حمله اسرائیل مرتبط نیست؛ بلکه درباره دادگاه بین‌المللی و حکم فرضی آتی آن است و من خواهم گفت که چه کسانی لبنان را وارد این مرحله کرده‌اند.
وی درباره حکم آتی دادگاه بین المللی گفت: براساس داده‌های حزب‌الله، حکم فرضی دادگاه بین‌المللی پیشتر صادر شده بود؛ اما به دلایل سیاسی به تعویق افتاد و همه رایزنی‌های " بلمار " با شورای امنیت در نیویورک و مسئولان فرانسوی درباره زمان اعلام آن است؛ زیرا این حکم فرضی از پیش نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه " سعد حریری " نخست وزیر لبنان پیش از سفرش به واشنگتن با وی دیدار داشته است گفت: حریری از تمایل فراوان و آمادگی زیاد برای حفاظت از لبنان سخن می‌گفت.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که در این دیدار سعد حریری تاکید کرد " در ماه سپتامبرحکمی فرضی صادر می‌شود و افرادی از حزب‌الله که گروهی غیرمنضبط هستند، براساس آن متهم خواهند شد و حزب الله رابطه‌ای با آن ندارد و من خواهم گفت که حزب الله با آن ارتباطی ندارد "، و این موضوعی است که به اطلاع ما رسید و در این باره بحثکردیم و به همین مقدار از محتوای جلسه کفایت می‌کنم.
سید حسن نصر الله تصریح کرد: مسئولان امنیتی، سیاسی و سفیران و نویسندگان مطبوعات نیز از این موضوع صحبت می‌کنند و شاید درباره زمان آن اختلاف نظر داشته باشند اما همه آنها درباره حکم فرضی اجماع دارند و درشرایطی که این حکم نوشته شده، چرا کمیته تحقیق خود را خسته می کند؟
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به برنامه‌های محافل غربی برای لبنان گفت: سناریوهای(آنها) برای لبنان بعد از صدور این حکم فرضی است؛ زیرا این امر تمام شده تلقی می شود و حکمی صادر خواهد شد و می‌گویند که بیایید درباره وضعیت و اوضاع لبنان بعد از صدور حکم فرضی سخن بگوییم و بررسی کنیم که چه کاری باید انجام دهیم.
" دانیل فرانسین قاضی دادگاه کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به پرونده لبنان از جمله ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان قرار است در نیمه‌های سپتامبر آتی حکم خود را اعلام کند و احتمال می‌رود در این حکم تحت تاثیر ادعاهای نادرست آمریکا و اسرائیل و با هدف تفرقه‌افکنی میان لبنانی‌ها عناصری از حزب الله نیز متهم شناخته شوند.

* هشدار درباره هدف قرار دادن مقاومت

سید حسن نصرالله تاکید کرد که پس از شکست همه راهها، اکنون طرح گسترده ای برای هدف قراردادن مقاومت و لبنان و کل منطقه برنامه ریزی شده است.
وی افزود: همه کسانی که از سخنان هفته گذشته من انتقاد کردند، می خواهند که حزب الله سخنی نگوید تا حکم اولیه دادگاه حریری صادر شود و افرادی از حزب الله را متهم کند ولی این افراد باید بدانند ما هر نوع اتهام علیه افراد حزب الله را رد می کنیم.
نصرالله اظهارداشت: رسانه ها نیز خواهند گفت که افرادی از حزب‌الله عامل این ترور هستند ولی ما با متهم کردن هر فردی از حزب الله مخالفیم. دستگاه تبلیغاتی که پس از ترور الحریری آماده بود الان نیز برای صدور حکمهای فرضی و برپایه حدس و گمان آماده است.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم که طرح گسترده‌ای برای هدف قراردادن مقاومت و لبنان و کل منطقه پس از شکست همه طرحهای سابق وجود دارد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این طرح با سوء‌استفاده از مسئله ترور حریری، از طریق دادگاه، حزب الله را به طور مستقیم هدف قرار می‌دهد.
وی تاکید کرد: این رویداد پس از بی نتیجه ماندن همه شیوه‌های سابق و هدف قرار دادن سوریه و هم پیمانان سوریه در لبنان، صورت گرفته و اکنون مقاومت هدف قرار می‌گیرد.
وی گفت: من به طور قطع نمی‌گویم که یک حکم فرضی در ماه سپتامبر یا اکتبر صادر خواهد شد، ممکن است تاریخ‌ها به دلایل سیاسی به تعویق بیافتند؛ ولی تمام دلایل و نشانه‌ها حاکیست که حکمی برپایه حدس و گمان بر طبق طرح تدوین شده برای منطقه صادر خواهد شد و به نظر می‌رسد که از نظر آنان دادن زمان بیشتر به مقاومت که روز به روز قدرتمندتر می‌شود اصلا مناسب نیست.
نصر الله تصریح کرد: مقاومت در لبنان مهمترین مانع بر سر طرح سازش است طرحی که تسلط آمریکا و اسرائیل را بر فلسطین تحمیل می‌کند.
وی با تاکید براینکه همه خواستار برخورد مسوولانه برای حفاظت از کشور و مقاومت و برای جلوگیری از تحقق اهداف رژِیم اسرائیل هستند، تاکید کرد: ما هم موافقیم و اولین شرط این است که به خوبی به سخنان هم گوش دهیم و هیچکسی به تکه ورقهایی که مشاوران می‌دهند، اعتماد نکند.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهارداشت: زمانی به ما اطلاع دادند که حکم فرضی ماههای آتی صادر خواهد شد و اطلاعات به دست آمده حاکیست این حکم هیچیک از برادران سوری و چهار افسر و هم پیمانان سوریه در لبنان را متهم نمی کند و این نتیجه خوبی است.
سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه همچنین این موضوع مطرح شده که اتهام متوجه گروهی از افراد حزب الله که غیرمنضبط خوانده می شوند است، افزود: ما با متهم شدن هیچیک از اعضای خود موافق نیستیم. در ماه آوریل زمانی که اعضایی از حزب الله برای تحقیق رفتند هیئت ما سوالات متعددی را شنید و پاسخ داد؛ ولی به هیچ‌یک از سوالات ما پاسخ داده نشد.

* دشمنان مقاومت شکست خواهند خورد

وی تاکید کرد: حزب الله از هیچ چیز مطلقا هراسی ندارد و کسی که علیه مقاومت و لبنان توطئه می کند و همه دسیسه‌ها ونقشه‌های او شکست خورده است باید هراس داشته باشد زیرا دسیسه‌ها ونقشه‌های او بار دیگر شکست خواهد خورد و ما صاحب حق هستیم و هرگز نمی‌ترسیم.
دبیرکل حزب الله گفت: درباره حکم فرضی ما مورد تعدی قرار گرفته‌ایم و می دانیم که چگونه از خود دفاع کنیم.

* عملکرد دادگاه بررسی پرونده حریری مشکوک است

وی با اشاره به اینکه روزی نگفته ایم که ما تصمیمات دادگاه بین المللی را محترم شمرده یا نشمرده ایم اظهارداشت: از همان لحظه اول درباره این دادگاه و اساسنامه آن شک وتردید داشتیم.
وی گفت: دولت گذشته اساسنامه دادگاه را به سرقت برد و به وزیران جنبش امل و حزب الله سه روز فرصت ندادند که ملاحظات خود را درباره دولت ارایه کنند با این وجود ما درباره موضوع دادگاه سکوت کردیم.
وی افزود: اصل دادگاه را از طریق گفتگوها تایید کردیم اما اساسنامه و شیوه کار و تجارب و برداشت‌های آن را تایید نکرده‌ایم و من شخصا تصمیمات این دادگاه را نمی‌پذیرم مگر اینکه به دلایلی قوی و محکم استناد کند زیرا تحقیقاتی که همه فرضیه ها را مدنظر قرار ندهد، سالم نیست.
دبیرکل حزب الله گفت: یک فرضیه درباره(دست داشتن) اسرائیل است زیرا اسرائیل منافع و انگیزه‌ها و امکاناتی دارد اما دادگاه این فرضیه را حتی یک لحظه بررسی نکرده است و تا زمانی که این فرضیه بررسی نشده است، هرگونه تصمیم‌گیری نادرست خواهد بود.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما به طور قاطعانه حتی اتهام به افرادی از حزب الله درخصوص ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان را رد می کنیم.

* سران ۱۴ مارس باید خود را اصلاح کنند

وی افزود: ما هرگز تسامحی درقبال مزدوران رژیم صهیونیستی به خرج نمی دهیم و و موضوع شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در نتیجه اعترافات آنها به دستگاه قضایی نظامی ارجاع داده شده است.
دبیرکل حزب الله گفت: کسانی می‌خواهند به مقاومت تعدی کنند لذا لبنان باید صف واحدی باشد. از سران ۱۴ مارس می‌خواهم اشتباهات خود را اصلاح کنند.
وی تصریح کرد: " ولید جنبلاط " رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان، تنها سیاستمدار جریان ۱۴ مارس است که جرات نقد خود را داشت.
دبیرکل حزب الله افزود: ۱۴ مارس باید بطور جدی خود را نقد کند و درباره تفکراتش تجدیدنظر نماید.
وی با بیان اینکه گروه ۱۴ مارس، لبنان را به مرحله ای دشوار و حتی به لبه پرتگاه جنگ داخلی کشانده است، گفت: به طرفداران گروه ۱۴مارس می‌گویم که همه ما قربانی هستیم.

*ضرورت هوشیاری مردم لبنان و مسئولان

سید حسن نصرالله درباره همزمانی سخنان " سمیر جعجع " رئیس حزب نیروهای لبنانی با سخنان " گابی اشکنازی " رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره ناآرامی‌های احتمالی در لبنان پس از صدور حکم اولیه دادگاه حریری گفت: مردم باید خوب این مسائل را تحلیل کنند و در این صورت به نتایج خوبی دست پیدا خواهند کرد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت دولت کنونی لبنان گفت: اکنون در این باره سخن نخواهم گفت و آن را به پس از صدور حکم اولیه دادگاه حریری موکول می کنم.
دبیرکل حزب الله افزود: تحقیقی که همه فرضیات محتمل از جمله نقش اسرائیل در ترور حریری را در نظر نگیرد، تحقیق واقعی نخواهد بود.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما کسی را متهم نمی کنیم و تا زمان صدور حکم اولیه وقت زیادی وجود دارد؛ سعد حریری انسان مسئولی است و می‌داند که چگونه رفتار کند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما بر حق هستیم؛ وضعیت را بخوبی بررسی کرده و به طور مسئولانه برخورد می کنیم و پیشاپیش قضاوت نمی‌کنیم.
انتهای پیام / +