به گزارش مهر، ولفگانگ ايشينگر در آستانه آغاز اين کنفرانس سالانه طي مصاحبه اي با روزنامه دي ولت آلمان در مورد اقدام نظامي عليه ايران هشدار داد.

وی با اشاره به تنشهای اخیر به‌وجود آمده میان ایران و غرب در مورد تهدید به بستن تنگه هرمز و تحریم احتمالی نفت ایران گفت: قدرت ایران را باید جدی گرفت.

سفیر سابق آلمان در آمریکا و انگلیس با بیان اینکه غرب باید روی راهبرد خود در برابر ایران بیشتر تعمق کند تاکید کرد: ما باید در سیاست خارجی همواره از بدترین راه حل اجتناب کنیم. ایشینگر با اذعان به بی نتیجه بودن تحریمهای غرب و بویژه اتحادیه اروپا علیه ایران یادآور شد: راه حل نهایی لزوما جنگ نیست، با این حال واقعیت این است که در طول سالها تحریمها علیه ایران به تغییر مورد نظر در زمینه برنامه هسته ای این کشور منجر نشده است.

کنفرانس امنيتي مونيخ که از ۱۹۶۲ هر سال در اين شهر برگزار مي شود از روز سوم تا پنجم فوريه (۱۴ تا ۱۶ بهمن) با حضور حدود ۳۵۰ نفر از مقامات ۶۰ کشور جهان به بررسي مسائل مهم امنيتي جهان خواهد پرداخت.گفتني است در اين کنفرانس هيلاري کلينتون و لئون پانتا وزيران خارجه و دفاع آمريکا به عنوان نمايندگان اين کشور حضور دارند.