به نوشته روزنامه خراسان، محمد غفاري صبح ديروز در گردهمايي توجيهي مسئولان هيئت هاي بازرسي انتخابات استان که در سالن اجتماعات استانداري خراسان رضوي برگزار شد،افزود: هيچ مديري در استان خراسان رضوي حق حمايت و طرفداري از نامزدها حتي در زمان مرخصي را ندارد و اگر تخلفي شود ظرف يک ساعت با او برخورد مي شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به وضعیت هیئت های اجرایی و بازرسی انتخابات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۵۴ هزار و ۱۶۱ نفر فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۴۷ نفر پای صندوق های رای حضور دارند و ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر اعضای اصلی پای صندوق ها و ۱۲ هزار و ۳۶۴ نفر اعضای هیئت نظارت در پای صندوق های رای هستند.

غفاری با بیان این که مجلس نهم تعیین کننده گفتمان ۱۰ ساله نظام است، ادامه داد: باید وحدت و انسجام را در کشور و به ویژه در خراسان رضوی حفظ کنیم که در این راستا جریان های فکری و سیاسی به حفظ این وحدت و انسجام باید بیش از گذشته کمک کنند و برای حضور گسترده مردم نیز برنامه ریزی داشته باشند.

همچنین به گزارش فارس، وی با بیان این که به طور کلی دو جبهه در صحنه سیاسی انتخابات پیش رو در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند، اظهار داشت: در انتخابات پیش رو دو جبهه خودی و جبهه مخالفان نظام جمهوری اسلامی در مقابل هم با راهبرد های مختلف قرار گرفته اند. رئیس ستاد انتخابات استان افزود: همچنین مخالفان نظام نیز به دو دسته کلی مخالفان داخلی و خارجی تقسیم بندی شده اند.

غفاری ادامه داد: مهم ترین راهبرد مخالفان داخل کشور حضور کم رنگ مردم در پای صندوق های رای است. رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی تصریح کرد: مخالفان نظام در راستای تحریم انتخابات و براندازی نظام جمهوری اسلامی خواستار افزایش فشارها و تحریم ها هستند چرا که فکر می کنند با افزایش فشارها و تحریم ها از سوی غرب، تحریم انتخابات و ناامن سازی داخل کشور می توانند از حضور مردم در پای صندوق های رای جلوگیری کنند.

غفاری با اشاره به این که ترور فیزیکی از دیگر راهبرد های مخالفان نظام است، اظهار داشت: مخالفان تلاش می کنند که فضایی شبیه سوریه در ایران درست کنند تا ناکارآمدی و فضای ناامن کشور را نشان دهند.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، دامن زدن به برخی از اختلافات منطقه ای و تخریب ستون نظام یعنی ولایت فقیه از دیگر راهبرد های مخالفان نظام است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: به تازگی جنبش سبز نیز جزوه ای را با عنوان «بازسازی اهداف و استراتژی های جنبش سبز در گذر دموکراسی» منتشر کرده و در این جزوه به راهکارهای براندازی نظام و چگونگی مخالفت با نظام پرداخته است.

وي با اشاره به راهبرد نظام جمهوري اسلامي در مقابل مخالفان نظام گفت: حضور گسترده در پاي صندوق هاي راي، قانون گرايي، امانت داري و صيانت از آرا، انتخابي آگاهانه و مجلسي کارآمد از راهبردهاي نظام در برابر نظام سلطه و مخالفان نظام جمهوري اسلامي است.