ایرنا: سید 'شمس الدین حسینی' چهارشنبه شب از نحوه ارائه ارز به مسافران در فرودگاه امام خمینی(ره) بازدید به عمل آورد و توصیه های لازم را به مسوولان ذی ربط یادآور شد.

وی در پاسخ به سوالیدر خصوص نحوه پرداخت ارز مسافرتی، اظهار داشت: مسافرانی که عازم کشورهای خارجی هستند به هنگام خروج از کشور با ارائه فیش پرداختی ریالی خود در فرودگاه ارز دریافت خواهند کرد.

حسینی افزود: مقدار ارز مسافرتی هم اکنون هزار دلار در سال می باشد که پس از بررسی های کارشناسی احتمال افزایش یا اینکه به طور مکرر در طول سال پرداخت گردد نیز وجود دارد.

وزیر اقتصادی و دارایی افزود: افرادی که از کشور خارج می شوند از طریق سیستم شتاب داخل شهر یا در فرودگاه هزینه را پرداخت و به هنگام خروج ارز خود را دریافت و از کشور خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه کسانی که وارد کشور می شوند مجاز هستند تا پنج هزار دلار به همراه خود داشته باشند، تصریح کرد: در صورتیکه ارز همراه مسافران ورودی بیش از پنج هزار دلار باشد بایستی باقی مانده ارز خود را با گشایش حساب ارزی و اظهار نامه نویسی اعلام نمایند و در صورت خروج مجدد از کشور ارز اظهار شده به وی عودت داده می شود.

حسینی با اشاره به اینکه از این طریق از آشفتگی در بازار ارز پیشگیری می شود، گفت: ممکن است در ابتدای کار، کاستی های باشد اما با بررسی و برنامه ریزی لازم این مشکلات مرتفع و سیستم به طور خودکار اقدام خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ارز تخصیصی به دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور نیز اظهار داشت: ارز اختصاص یافته به آنان در حال حاضر مبلغ مشخصی است اما با بررسی های کارشناسی کارگروه های در وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احتمال تغییر در میزان ارز دانشجویان وجود دارد.

مدیرعامل بانك ملی، رییس كل گمركات كشور و سایر مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید شمس الدین حسینی را در این بازدید همراهی می كردند.