به گزارش مهر: دربی هفتاد و چهارم تهران در حالی عصر پنجشنبه در تهران برگزار می شود که نیروهای انتظامی و امدادی آمادگی کافی برای برگزاری این بازی دارند.

در همین حال سعید سعید فر رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در مورد تمهیدات انتظامی برای برگزاری بازی به مهر گفت: پلیس همانند گذشته طرح های انتظامی و ترافیکی ویژه این بازی را در ورزشگاه و اطراف آن اجرا می کند. نیروهای انتظامی به منظور برقراری نظم و امنیت از صبح روز بازی در ورزشگاه و مسیرهای منتهی به آن مستقر شده و تا تخلیه کامل ورزشگاه حضور دارد.


رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران از تماشاگران فهیم و با شعور و پرشور سرخابی خواست به منظور برقراری بهتر نظم با ماموران همکاری کنند.

اورژانس با ۷ آمبولانس می آید

در حالی که پلیس برای تامین نظم بازی آمادگی کامل دارد، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در مورد تمهیدات این سازمان برای امدادرسانی احتمالی به تماشاگران دربی گفت: برای دربی روز پنج شنبه هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس بکارگرفته می شود. ضمن اینکه ۳۰ امدادگر نیز به منظور خدمت رسانی در ورزشگاه مستقر می شوند.

پرسنل اورژانس قبل از بازی در استادیوم مستقر و تا تخلیه کامل ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت. ضمن اینکه آمبولانس ها پس از بازی نیز در مسیرهای منتهی به ورزشگاه امداد رسانی می کنند

جابه جایی تماشاگران دربی با ۱۱۰۰ اتوبوس / شهرداری کرج تسهیلات می دهد

دغدغه بیشتر تماشاگران بازی دربی که بیشتر آنها را جوانان جنوب شهری تشکیل می دهند رفت و آمد ارزان قیمت به ورزشگاه است. به همین منظور شرکت اتوبوسرانی تهران برای این بازی حداقل ۱۱۰۰ اتوبوس و مینی بوس در نظر گرفته است که از میادین متخلف به ورزشگاه منتقل می شوند.

۱ - اتوبوسهایی که در ضلع شرقی ورزشگاه مستقر می باشند مسیر بزرگراه حکیم - سیدخندان - میدان رسالت به سمت شرق تهران را پوشش خواهند داد.

۲ - اتوبوسهایی که در ضلع غربی ورزشگاه مستقر می شوند مسافران عازم به جاده مخصوص - میدان فتح و سه راه آذری را جابجا خواهند نمود.

۳ - اتوبوسهای مستقر در پارکینگ ۱۹ و ۲۰ ورزشگاه آزادی به مسافرانی که قصد عزیمت به میدان های آزادی - انقلاب اسلامی - میدان خراسان و پایانه خاوران را دارند سرویس دهی خواهند نمود.

ضمناً تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه آزادی مستقر است که تماشاگران مراجعه کننده به این پایانه ها دسترسی به میادین امام حسین(ع) - نبوت - چهار راه تهرانپارس - خیابان خاوران و پایانه خاوران از این اتوبوسها می توانند استفاده کنند.
در همین حال برای نخستین بار شهرداری کرج به منظور انتقال تماشاگران استان البرز ۶۰ دستگاه اتوبوس اختصاص داده است.

پارک در اطراف استادیوم ممنوع / در اتوبان راه نروید

هزاران تماشاگر برای حضور در ورزشگاه از خودرو شخصی استفاده می کنند که همین امر باعثایجاد ترافیک سنگین در مسیرها و اتوبان های منتهی به ورزشگاه می شود. در همین رابطه پلیس با اجرای تمهیدات ترافیکی از بروز ترافیک و راهبندان جلوگیری می کند.

سردار حسین رحیمی با اعلام اینکه تمهیدات لازم را در نظر می گیریم گفت: سعی کردیم تمام پارکینگ‌های ورزشگاه مورد استفاده قرار گیرد تا از ایجاد ترافیک در اطراف ورزشگاه جلوگیری شد. هر گونه توقف در اطراف ورزشگاه ممنوع است و پلیس از ۷ صبح فردا در اطراف استادیوم مستقر می‌شود و خودروهای متخلف را با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌کند. فضاهای خالی صرفاً برای پارک اتوبوسهای شرکت واحد در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور تهران از شهروندان درخواست کرد که در صورت امکان از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در ورزشگاه استفاده کنند و از تردد به صورت پیاده در اتوبان‌ها خودداری کنند. البته پارکینگ‌های ورزشگاه از ساعت ۴:۳۰ دقیقه روز فردا باز هستند. همچنین از ورود خودروهای سنگین، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به داخل پارکینگ جلوگیری می‌شود.

پایان دعوا مدیران ورزشگاه آزادی و مترو

بالاخره با رایزنی و برگزاری جلسات مشترک میان مسئولان مترو و رزشگاه آزادی با میانجگری پلیس راهور مشکل تماشاگران دربی نیز رفع شد. برای نخستین بار تماشاگران این مسابقه می توانند پس از اتمام مسابقه از مسیر مورد اختلاف ورزشگاه آزادی و مترو جابجا شده و به متروی ورزشگاه بروند.

در گذشته به علت ادغام خودروها، موتورسیکلت‌ها و تماشاگرانی که با پای پیاده اقدام به طی مسیر می‌کردند در مسیر شرق و غرب ورزشگاه شاهد ترافیک سنگینی بودیم اما با برگزاری جلساتی میان پلیس، مسئولان شرکت بهره برداری مترو و مدیران ورزشگاه آزادی تصمیم گرفته شد تماشاگران از مسیر میان مترو و ورزشگاه عبور کنند تا بار ترافیکی نیز کاهش یابد.

قطار هر ۴ دقیقه می آید

براساس گفته های مسئولان مترو تهران نیز در روز دربی و همزمان با مسابقه برای سهولت تردد تماشاگران هر ۴ دقیقه یک بار یک قطار وارد ایستگاه استودیوم آزادی شود.

۱۰۰آتش نشان به ورزشگاه می روند / آماده باش آتش نشانهای ۶ ایستگاه

تاکنون هیچ اتش سوزی در جریان دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس رخ نداده است اما همیشه نیروهای آتش نشانی در ورزشگاه و مسیرهای منتهی به آن مستقر هستند. امسال به گفته معاون عملیات آتش نشانی ۱۰خودرو، ۶ ایستگاه آتش نشانی و نزدیک به صد آتش نشان امنیت بازی روز جمعه پرسپولیس و استقلال را تامین می‌کنند.

در همین حال با توجه به شمار انبوه خودروهای شخصی و عمومی هنگام برگزاری مسابقه، آتش‌نشانان با استقرار تمامی پارکینگ‌ها را تحت پوشش دارند.

فتح الله تیموری در این باره گفت: ورود تماشاگران به استادیوم تدریجی است اما خروج آنها همزمان است به همین دلیل تعدادی از آتشنشانان در بزرگراههای منشعب به ورزشگاه آزادی در آزادراه تهران - کرج، بزرگراه شهید لشگری، جاده قدیم کرج، بزرگراه آزادگان و حکیم به صورت ثابت و سیار مستقر هستند.