به گزارش ايسنا، آيت الله مهدوي کني در نشست هيئت رئيسه مجلس خبرگان، با تسليت سالروز شهادت امام حسن عسکري (ع) و تبريک سالگرد آغاز امامت حضرت بقيه الله (عج) افزود: دوازدهم بهمن سالگرد ورود امام خميني (ره) به ايران و آن روزي است که دهه فجر آغاز ميشود که به قول امام راحل، دههاي است که انقلاب نور در اين دهه واقع شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به مسائل منطقه‌ای حضور چشمگیر علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی باعثکوری چشم دشمنان خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم از ایام الله دهه فجر به خوبی استفاده کنیم و هر سال برنامه‌هایی برای بزرگداشت آن داشته باشیم تا آثار این ایام بزرگ را فراموش نکنیم.

مهدوی کنی در ادامه به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: ترغیب و تشویق مردم به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن که هر سال برگزار می‌شود بسیار مهم است و امسال هم با توجه به مسائل منطقه‌ای، علاقمندان به انقلاب حضور چشمگیری خواهند داشت تا چشم دشمنان را با حضور خودشان کور کنند.

وی افزود: راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن هر سال بهتر از سال‌های گذشته بوده است و امسال هم بهتر خواهد بود.

مهدوی کنی در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس نهم در اسفندماه اشاره کرد و گفت: توصیه بنده به نمایندگی از هیئت رئیسه و اعضای خبرگان رهبری به احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها این است که در جهت هماهنگی، همدلی و وحدت و دعوت مردم به شرکت پرشور در انتخابات گام بردارند.

وی افزود: شرکت مؤمنان و علاقمندان به انقلاب اسلامی و ملت ایران در انتخابات می‌تواند آثار خوبی برای انقلاب و بقای آن و تثبیت نظام داشته باشد و ما باید در مقام تثبیت کار کنیم.

رئیس مجلس خبرگان خطاب به نامزدهای مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات، نامزدها طوری برخورد کنند که مردم را ناامید نکنند و از اسراف در تبلیغات پرهیز کنند و یکدیگر را تخریب نکنند.

وی همچنین با توصیه انتخاباتی به اصحاب رسانه افزود: مطبوعات، رسانه‌ها اعم از رسانه های عمومی و رسانه‌های خاص، مجلات و رادیو و تلویزیون اخباری که باعثدلسردی مردم در انتخابات می شود منتشر نکنند.

مهدوی کنی گفت: رسانه‌ها کاری کنند که مردم علاقمند به شرکت در انتخابات شوند و طوری نباشد که رقابت‌ها دلسردکننده باشد.

وی با بیان اینکه رقابت در انتخابات خوب است، افزود: رقابت در همه دنیا برای گرم کردن بازار انتخابات است نه اینکه سردکننده انتخابات باشد.

مهدوی کنی گفت: اگر بنا باشد کسانی که طرفدار ولایت، امامت و انقلاب هستند با همدیگر رفتارهای ناجور کنند، مردم را ناامید خواهند کرد بنابراین امیدواریم برخوردها خوب باشد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان خبرگان و نمایندگان مردم، مردم را به شرکت در انتخابات به عنوان تکلیف دعوت می‌کنیم، افزود: همان طور که امام خمینی(ره) می‌فرمودند شرکت در انتخابات هم حق است که مردم می‌توانند شرکت کنند و هم تکلیف مردم.

مهدوی کنی گفت: برخلاف مکاتب دیگر که می‌گویند مردم می‌توانند شرکت کنند، ما بر مبنایی که امام راحل به ما یاد دادند می‌گوییم علاوه بر اینکه مردم می‌توانند در انتخابات شرکت کنند تکلیف هم هست که مردم در سرنوشت خودشان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه واگذاری کارها به دیگران و کنار رفتن امر مطلوبی نیست، افزود: از اول انقلاب و بعد از انقلاب هم آنچه باعثپیشرفت کارها شد، حضور مردم بود نه عدم حضور؛ آنهایی که نیامدند کاری نکردند، آنهایی که آمدند کاری کردند.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: خداوند می‌فرماید دفاع از معنویت، عدالت، مسجد و محراب به حضور مؤمنان است نه سکوت مؤمنان؛ اگر دفاع نبود حتی کلیساها هم خراب می‌شدند چه رسد به مساجد.

مهدوی کنی تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند با سکوت، مدارا و کنار رفتن مسائل حل می‌شود در حالی که به سکوت هیچ مسجدی ساخته نشده و در حدیثاست مسجدی که ساخته می‌شود معنایش این است که قطره خون شهیدی باعثساخته شدن آن شده است.

وی گفت: حضور همه ولو مشکلاتی هم داشته باشد برای حفظ انقلاب و استقلال کشور و عزت ما، لازم است تا همه باشیم و فرار کردن کاری را اصلاح نمی‌کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: چون دشمنان با تحریم‌ها اطراف ما را گرفته‌اند، باید کاری کنیم که به آنها بگوییم تحریم ها ما را به عقب نشینی وادار نکرده است بلکه ما حاضریم.

مهدوی کنی با بیان توصیه‌هایی به نمایندگان و نامزدهای مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان وعده‌های بیخود به مردم ندهند که مردم ناامید شوند.

وی گفت: نامزدها و نمایندگان آنچه را می‌توانند و وظیفه‌شان است وعده دهند.

مهدوی کنی با بیان اینکه نماینده مجلس، نماینده ملت است، افزود: نمایندگان ملت نماینده شهر خودشان نیستند بلکه نمایندگان کل کشورند.

رئیس مجلس خبرگان گفت: بعضی خیال می‌کنند نماینده فلان شهر مثل فرماندار آن شهر است چرا که فرماندار باید به خیلی کارها برسد و نماینده باید به کلان مملکت و قانونگذاری برسد.

مهدوی کنی افزود: نمایندگان باید کاری کنند که فرماندار خوبی به شهرشان بیاید تا آنجا را آباد کند نه اینکه هر کسی به فکر این باشد که کاری برای شهر خودش کند.

وی اضافه کرد: البته ما نمی‌گوییم نمایندگان برای شهرشان کاری نکنند اما هدف اصلی نماینده این نیست.

مهدوی کنی با بیان اینکه نماینده باید وظیفه خود را بداند، گفت: نمایندگان باید بدانند که قانونگذاری آنان مفید و عام و فراتر از شهر و دیار خودشان باشد.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی افزود: نمایندگان در قانونگذاری، رسیدگی به قوانین، کارهای دولت، نظارت بر کارهای دولت و کارهایی که در مملکت انجام می شود، همت مضاعف داشته باشند تا با حسن نیت و دوستی و برادری بتوانند آینده بسیار خوبی برای مملکت رقم بزنند.

مهدوی کنی گفت: ما در مجلس خبرگان این آرزو را داریم که مردم در انتخابات حضور یابند و نمایندگان هم در میدان حاضر شوند تا ان‌شاءالله باعثناامیدی دشمنان شوند.

وی افزود: تاریخ انقلاب هم نشان داده که حضور مردم، نمایندگان و مسئولان، همه مشکلات را حل کرده است.

رئيس مجلس خبرگان ابراز اميدواري کرد: خداوند به ملت و مسئولان توفيق خدمتگزاري به کشور، امام زمان (عج) و مقام معظم رهبري اعطا کند.