به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد مذاکرات جدید در تهران در ۲۱ فوریه(دوم اسفند) آغاز خواهد شد.

این نهاد بین المللی اعلام کرد مذاکرات جدید در تهران در خصوص موضوع هسته ای ایران را در ۲۱ و ۲۲ فوریه(روزهای سه شنبه و چهارشنبه، دوم و سوم اسفند) انجام خواهد داد. این مذاکرات پس از گفتگوهای مسئولان آژانس در تهران طی روزهای ۲۹ تا ۳۱ ژانویه انجام می شود.

در بیانیه آژانس آمده است نشست جدید در تهران در روزهای ۲۱ و ۲۲ فوریه برگزار خواهد شد.

در این بیانیه می افزاید هیئتی شش نفره از آژانس پس از سفر به تهران برای توضیح و تشریح مسائل حل نشده، به وین بازگشت.

آژانس در نوامبر گذشته تحت فشارهای آمریکا و متحدان غربی اش در گزارشی سیاسی مدعی احتمال وجود بعد نظامی در برنامه هسته ای ایران شده بود.

" هرمان ناکارتس " رئیس تیم بازرسان آژانس در سفر به ایران که پس از سه روز مذاکرات به وین بازگشته است، روز چهارشنبه گفت همچنان کارهایی هست که باید انجام شود.

وی درباره نتایج مذاکرات خود در تهران صرفا به این جمله اکتفا کرد: ماموریت خوب بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی که از ارائه جزئیات بیشتر درباره سفر هیئتی از بازرسان خود به ایران و موضوع مذاکرات با مسئولان جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد، در بیانیه خود آورده است " در این سفر فرصت بیان دغدغه ها و تعیین اولویتهایش یعنی توضیح احتمال وجود بعد نظامی در برنامه هسته ای ایران به وجود آمد. "

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد آژانس متعهد به مذاکرات بیشتر با ایران است، مهم پیشرفت در مسائل حل نشده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها با انتقاد از رویکرد جانبدارانه و سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و استفاده ابزاری قدرتهای سلطه گر از آن در عین حال بر ادامه همکاری سازنده با این نهاد تاکید و بر ادامه فعالیتهای هسته ای صلح آمیز مطابق با معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای تاکید کرده است.