به گزارش فارس، علی‏‏اشرف نوری صبح امروز در همایش استانی شوراهای مشورتی بسیج فرهنگیان با مرور برخی از دستاوردهای انقلاب طی ۳۳ سال اخیر اظهار داشت: شرط عقب نماندن از توسعه، پیشرفت و آبادانی همهجانبه کشور حفظ و ارزش قائل شدن برای دستاوردهای به دست آمده از انقلاب اسلامی است و نقشآفرینی امروز کشور در عرصههای علمی، نظامی و فناوریهای نوین علاوه بر منطقه در جهان نیز به اثبات همگان رسیده است.

وی با اشاره به پایان یافتن تدریجی ذخایر نفت در کشور افزود: هیچ گونه نگرانی برای پایان یافتن ذخایر نفت و گاز وجود ندارد چرا که ذخایر پایان‌ناپذیر اورانیوم تمام نگرانی‌ها را به لحاظ پیشرفت و حرکت دائمی در مسیر انقلاب رفع کرده است.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر توسط دانشمندان داخلی و نیروهای بومی در راستای غنی‌سازی اورانیوم اقدامات تأثیرگذاری صورت گرفته است.

وی گفت: عده‌ زیادی مخالف غنی‌سازی اورانیوم به صورت بومی در ایران بودند لذا تعامل با آمریکا و اروپا را لازمه تحقق این مهم می‌دانستند اما این کار سرانجام بدون دخالت اجانب و در داخل انجام شد.

نوری ذخایر اورانیوم در کشور را فراوان ذکر کرد و افزود: تولید کیک زرد و غنی‌سازی اورانیوم معادل صادرات ۵۰ سال نفت در کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر انقلاب‌ها و حرکت‌های صورت گرفته در جوامع و کشورهای مسلمان‌نشین برگرفته از اقدام الهی بنیانگذار کبیر انقلاب است.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های گذشته و در زمان دفاع مقدس که هیچ یاری دهنده‌ای در عرصه بین‌الملل نسبت به ایران وجود نداشت و اغلب کشورهای دنیا به عراق کمک مالی و نظامی می‌کردند، اما پیروزی نهایی نصیب جبهه حق و رزمندگان اسلام شد.

وی گفت: تولید و ساخت تجهیزات هسته‌ای توسط جوانان انقلابی در کشور حیرت جامعه غرب را برانگیخته و چشم همه دنیا به خصوص دشمنان نظام معطوف به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب شده است.

نوری با اشاره به اوضاع عربستان در امور نفتی افزود: با تمام شدن ذخایر نفت در این کشور سرنوشت نامعلومی دچار عربستان خواهد شد و ایالات متحده نیز هیچ گاه در امور هسته‌ای به کشور عربستان کمک نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دانشمندان ایرانی با تولید نخستین قلب ژنتیک در دانشگاه شیراز توانسته‌اند علاوه بر دستاوردهای علمی در عرصه ژنتیک، دیجیتال و تجهیزات نظامی فاتح قله‌های بزرگ باشند.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت همه‌جانبه دشمنان به منظور جلوگیری از پیشرفت کشور تقدیم خون هزاران شهید و دادن هزینه‌های مادی و معنوی گوناگون موجب رقم خوردن دستاورهای امروز نظام در عرصه‌های مختلف شده است.

وی در پایان نفوذ به تفکر و اعتقادات آحاد مردم به خصوص جوانان را جنگ امروز ایادی کفر و باطل در قبال جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مدیریت دهکده جهانی، کوچک خواندن دنیا به لحاظ اطلاعرسانی و ایجاد جنگ رسانهای ابزار جنگ و توطئههای امروز دشمنان نظام تلقی میشود.