احمدی نژاداز تاخیردر ارائه بودجه عذرخواهی نکرد

سرویس اقتصادی افکار نیوز - سید نجیب حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو خبرنگار اقتصادی افکار نیوز با بیان اینکه بوجه سال ۹۱ روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد گفت: این بودجه بعد از تاخیر دوماه ارائه و این تاخیر بهترین زمان کاری مجلس را از نمایندگان سلب کرد.
وی ادامه داد: بزرگترین مشکل دربودجه ریزی کشور عملیاتی نبودن و ارئه شدن آن بر اساس است و همین امر مشکلاتی را در اجرا و تخصیص های طول سال ایجاد می کند.

به گزارش افکار نیوز، وی با اشاره به اینکه سقفی که رئیس جمهور اعلام کرد بعید است تحقق یابد گفت: در سال های گذشته مقرر شده بود که ۳۸ هزار کار عمرانی صورت گیرد در حالی که با بررسی عملکرد سال ۹۰ مشخص می شود تنها ۵۰ درصد از کارهای عمرانی انجام شده است.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: تزریق نقدینگی بیش از حد به بخش عمرانی کشور تورم را به دنبال خواهد داشت و همین امر مشکلات بسیاری را برای کشور در پی دارد.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: بودجه سال ۹۱ ممکن است کسری نداشته باشد ولی فعالیت های عمرانی کم وطول عمر ساخت آنها وطولانی تر از حال حاضر خواهد شد.
نماینده مینودشت با اشاره به اینکه برای مواجه نشدن کارهای دولت با رکود مجلس همانند سال گذشته پیشنهاد یک دوازدهم و دو دوازدهم را خواهد داد افزود: این بودجه باید قبل از انتخابات به مجلس ارائه می شود تا فرصت بیشتری برای بررسی نمایندگان و اعضای کمیسیون فراهم می شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم با پیشنهادات ارائه شده توسط مردم حداقل بودجه تصویب شده ضمانت اجرایی داشته باشد.
حسینی درپایان گفت: رئیس جمهور در هنگام ارائه بودجه بابت تاخیر ارائه آن از نمایندگان ومردم عذر خواهی نکرد.