۳روز عزای عمومی درپی حوادثفوتبالی مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "المشیر محمد حسین طنطاوی"، رئیس شورای عالی نظامی مصر که اداره این کشور را بر عهده دارد، به دنبال حوادث شب گذشته در پورت سعید که ۷۳ کشته برجا گذاشت، در این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

در پیام شورای عالی نظامی مصر که به دنبال حوادثخونین چهارشنبه شب در پورت سعید منتشر شد، آمده است کمیته تحقیقی با حضور همه طرف‌های ذیربط برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه تاسف‌بار تشکیل خواهد شد.

طنطاوی وعده داد که عاملان خشونت‌ها را تحت پیگرد قرار دهد و تاکید کرد که عاملان حوادثپورت سعید را به حال خود رها نخواهیم کرد.

طنطاوی در گفتگو با شبکه ورزشی الاهلی مصر گفت: نیروهای امنیتی مسئول تامین امنیت مسابقات هستند و هماهنگی کاملی بین وزارت داخلی و ارتش در روند تامین امنیت مسابقات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نخواهد توانست به مصر دست اندازی کند و آنچه در ورزشگاه پورت سعید روی داد، ممکن است در هر جای دیگر جهان نیز روی دهد، افزود: در شرایط کنونی مسئله برکنار کردن استاندار و مسئول امنیت استان پورت سعید به هیچ‌وجه مطرح نیست.

دولت مصر نیز قرار است برای بررسی حوادثشب گذشته ورزشگاه پورت سعید امروز تشکیل جلسه دهد.

در درگیریهای خونینی که شب گذشته در زمین ورزشگاه پورت سعید و خارج از این ورزشگاه پس از مسابقه تیمهای باشگاهی الاهلی و المصری روی داد، دست کم ۷۴ نفر کشته و هزار نفر نیز مجروح شدند.