رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش تولید و توزیع شیشه در کشور اظهار داشت: پایتخت و کلانشهرها از جمله مناطق آلوده به حساب می آیند.

به گزارش فارس، سردار علی مؤیدی در همایش سراسری رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم مقابله‌ای جدی در عرصه مواد مخدر داشته باشیم باید فعالیت‌های خود را به صورت آشکارا و نهان در عرصه ملی و بین‌المللی افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد کل نیروهای مسلح به ناجا اجازه داده است تا فعالیت‌های برون‌مرزی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته باشد، گفت: وزارت امور خارجه موظف به همکاری با ناجا شده که امیدواریم با فرصت پدید آمده افزایش کشفیات را در زمینه مواد مخدر داشته باشیم.

این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه ۸۰ درصد از کشفیات مواد مخدر در مرز و حاشیه مرزهای شرقی کشف می‌شود، اظهار داشت: این موضوع ناشی از تحقق سیاست‌های ویژه در یگان‌های رزمی و ایست و بازرسی است.

مؤیدی ادامه داد: توسعه و گسترش مراکز آموزش سگ‌های موادیاب باعثتوفیقات بیشتر در زمینه کشفیات مواد شده است. هم اکنون ۶۰ نقطه از محل‌های عبور مواد توسط سگ‌های مواد یاب تحت بازرسی قرار دارند.

مؤیدی بیان داشت: خوشبختانه همکاری مناسبی مابین پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرزداری ایجاد شده است تا در آینده نزدیک خلأهای موجود در پلیس مبارزه با مواد مخدر از بین برود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه پایتخت و کلانشهرها مناطق آلوده به شیشه هستند اظهار داشت: بخشهای غربی و شرقی استان تهران و همچنین استان کرج با مقوله شیشه روبرو هستند که امیدواریم در سال آتی مشکلات موجود در برخورد با تولیدکنندگان و توزیعکنندگان این بخشها از بین برود.