به گزارش ايسنا، پس از درگيري بين تماشاگران فوتبال در شهر پورت سعيد مصر كه منجر به كشته شدن بيش از ۷۴ نفر و زخمي شدن صدها تن شد، رييس فيفا با ابراز تسليت به خانواده قربانيان اعلام كرد كه از اين واقعه شوكه شده است.

بلاتر با صدور بیانیه‌ای در وب‌سایت فیفا گفت: امروز پس از اینکه متوجه شدم تعداد زیادی از تماشاگران فوتبال در جریان درگیری پس از یک مسابقه در پورت سعید مصر کشته و زخمی شده‌اند بسیار شوکه و متاثر شدم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با خانواده قربانیانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند ابراز همدردی می‌کنم. امروز، روز سیاهی برای فوتبال است. وقوع چنین اتفاق فاجعه‌باری باورکردنی نیست و نباید رخ می‌داد.

همچنین سمیر ظاهر رییس اتحادیه فوتبال مصر نیز اعلام کرد که کلیه رقابت‌های لیگ فوتبال مصر تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا نیز با ارسال پیامی به اتحادیه فوتبال مصر تاسف و تاثر عمیق خود را از این واقعه اعلام کرد. در این پیام آمده است: جامعه فوتبال آفریقا از این حادثه در غم و اندوه فرو رفته است.

همچنين قرار است پيش از بازيهاي مرحله يك چهارم نهايي جام ملتهاي آفريقا كه روزهاي شنبه و يكشنبه برگزار ميشود به ياد قربانيان اين حادثه يك دقيقه سكوت اعلام شود.