به گزارش ايسنا، رييس جمهور در اين مراسم كه به منظور مروري بر پشت پرده سينما هاليوود برگزار شده است، با اشاره به اهميت هنر و آرماني كه هنرمندان پيگيري ميكنند، ادامه داد: موضوع هنر " انسان" است.

احمدی‌نژاد با بیان این که دو نگاه به انسان وجود دارد، به تفاوت‌های این دو نگاه اشاره کرد و گفت: نگاه اول نگاهی است که امروز بر مراکز قدرت جهانی مشاهده می‌کنیم؛ در این نگاه انسان را موجودی در تراز سایر موجودات می‌بینند که دارای قدرت غلبه بر دیگران است و وقتی از آنها سوال می‌کنیم که انسان برای چه خلق شده و ماموریت‌ انسان در این عالم چیست، پاسخ روشن آنها این است که انسان برای بهره‌مندی خلق شده است و ماموریت آن کسب سود حداکثری و بهره‌مندی حداکثری به هر شکل ممکن است.

وی افزود: این دیدگاهی است که از ابتدای تاریخ تا به امروز در این نگاه جریان داشته است. در این نگاه نهایت سعادت انسان غلبه بر دیگران و تسلط بر منابع جهان و حکمرانی است و از این دیدگاه کسی که قدرتمند‌تر است و بتواند تمام رقبای خود را از صحنه بیرون کند، سعادتمند‌تر است. همچنین تعریف آنها از روابط اجتماعی یعنی جنگ برای بقا و روابط بین انسان‌ها یعنی جنگ دائمی برای بقا و آن کسی که غلبه کند بهترین است.

رییس جمهور در ادامه به تشریح ویژگی‌های نگاه دوم اشاره کرد و افزود: نگاه دوم در برابر نگاه اول از ابتدای تاریخ انسان جریان داشته است. در نگاه دوم انسان، یک حقیقت متعالی است، انسان برترین موجود هستی است و خداوند متعال تمام هستی را برای انسان خلق کرده و انسان را ظرف معرفی خود قرار داده است در درون انسان استعدادهایی قرار داده است که می‌توان آیینه و تجلی خداوند شود. تجلی تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های هستی.

وی توضیح داد: در نگاه دوم سعادت به معنای غلبه کردن بر دیگران نیست. به معنای رقابت کردن با دیگران نیز نیست بلکه سعادت در همکاری با دیگران برای رسیدن به ارزشهای والای انسانی تعریف می‌شود. در این نگاه کسی پیروز است که بر اخلاق و ارزش‌های انسانی پافشاری می‌کند نه اینکه بر دیگران غلبه کند. در این نگاه کسی سعادتمندتر است که ارزشها و استعدادهای انسانی و الهی را بیشتر در وجودش شکوفا کرده باشد و راستگوتر، پاک‌تر و باوفاتر و شجاع‌تر باشد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: در نگاه اول کسانی موفق‌تر و سعادتمندتر هستند که به هر ترتیب تلاش کنند جیب خود را پرکنند ولو با برداشتن از جیب دیگران. اما در نگاه دوم کسانی سعادتمند هستند که از رفاه، اموال و زندگی خود برای سعادت، سلامت و رفاه دیگران گذشت می‌کنند.

وی افزود: در نگاه اول قدرت‌نمایی ارزش است و روابط بین انسانها بر اساس کینه تنظیم می‌شود اما در نگاه دوم تواضع ارزش است و روابط انسانها بر اساس فروتنی و فداکاری برای دیگران؛ لذا می‌بینیم که این دو نگاه با هم متفاوت است و بر اساس آن اقتصاد و سیاست آنها نیز با هم متفاوت است سینمای آنها نیز با هم متفاوت است.

احمدی‌نژاد با بیان این که در نگاه اول قانع‌کردن دیگران کافی است و این که با روش‌های تبلیغاتی و با استفاده از شیوه‌های پیچیده دیگران را قانع کردن، که ما آدم‌های خوبی هستیم، کفایت می‌کند، ‌افزود: اما در نگاه دوم هر کس بین خود و خدا محاسبه می‌کند که آدم خوبی است یا نیست. در نگاه اول حاضرند برای انتخابات و پیروزی در آن جنگ ایجاد کنند و صدها هزار نفر را بکشند و برای سلطه در خاورمیانه با دروغ یک رژیم جعلی، خشن و ضد بشر و اشغالگر را با زور و سلاح به مردم مظلوم منطقه تحمیل کند؛ وقتی که اوضاع اقتصادی خراب می‌شود به بهانه یازده سپتامبر، برج‌های دوقلو و مبارزه با تروریسم به دو کشور حمله می‌کنند و آن را اشغال می‌کنند و بیش از یک میلیون انسان را نابود می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما در نگاه دوم همه‌ی انسانها محترم هستند، نفر به نفر انسانها محترم هستند، رنگ، نژاد، جغرافیا، زبان و حتی چهره در رتبه‌بندی انسان‌ها تاثیر ندارد. همه عزیز و محترم هستند حقوق همه‌ی انسانها محترم است و کسی پیروز است که حقوق تک تک انسانها را رعایت کند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه‌ی پیامبران الهی آمده‌اند که انسانها را به نگاه دوم دعوت کنند و همه‌ی آنها عاشق انسانها بودند، گفت: آنها از انسانها خواسته‌اند با عشق زندگی کنند و روابط انسانی را بر اساس عدالت و محبت تنظیم کنند. پیامبران آمده‌اند که سلاح‌ها از بین برود و قلم‌ها و اندیشه‌ها به کار بیفتد آمده‌اند که انسانها را از زندگی حیوانی رها کنند و به زندگی انسانی دعوت کنند. در نگاه اول، از اول تاریخ به امروز طرفداران آن ادعا کرده‌اند که جامعه بشری را به سعادت برسانند در حالی که فهم آنها از انسان غلط بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ را نگاه کنید پر از جنگ و کشتار است، امروز را ببینید رسانه‌ها را باز کنید چند رسانه صحبت از عشق و محبت و عدالت می‌کند؟ چند فیلم سینمایی در راستای گسترش عدالت، محبت و مهربانی و توحید ساخته شده است و چند تا برای ترویج کینه‌ورزی، خودخواهی و جنگ برای بقا؟ آنها در دوران اخیر در دو قالب مشخص که در واقع خاستگاه آنها یکی است تمام توان خود را به کار بردند در دو مکتب مارکسیست و لیبرالیسم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات طرفداران مکتب مارکسیست و لیبرالیسم و نتایج این دو مکتب برای جامعه‌ی بشری گفت: یک جنگ در تاریخ معاصر پیدا نمی‌کنیم که پای لیبرالیسم‌های درجه اول در آن جنگ نباشد.

وی با اشاره به تعدادی از جنگ‌های معاصر و کشتار میلیون‌ها انسان در این جنگ‌ها با طرح این پرسش که آیا خداوند متعال این عالم و انسان را خلق کرده تا این وضعیت به همین شکل پیدا کند؟ افزود: اگر پاسخ ما مثبت است باید در اعتقادمان به خدا و عدالت خدا تردید کنیم. اعتقاد ما این است که خداوند انسان و جهان را برای این گونه زندگی خلق نکرده، خداوند خواسته است که انسان‌ها در آسایش، سعادت و دوستانه زندگی کنند همه مرفه باشند و فقر و فاصله طبقاتی نباشد آیا تا به امروز جامعه بشری این ارزش‌ها را به معنای عام و در گستره زمین تجربه کرده است؟ هرگز؛ در مقاطع کوتاهی در دوران برخی از پیامبران و صالحان آری، اما به طور عام تاریخ بشر همراه با رنج و فقر بوده است.

رییس جمهور اظهار داشت: هزاران هنرمند و متفکر حقیقی در آثار خود حقیقت انسان را فریاد زده‌اند و آرزوهایی را فریاد زده‌اند که هیچ کدام محقق نشده است، اما چه زمانی این آرزوها محقق می‌شود؟ زمانی که اولا اکثریت قاطع انسانها به دنبال دنیای بهترعدالت، عشق و محبت باشند و این اکثریت ملتها و انسانها بر یک محور حقیقی که عامل حاکم کردن سعادت انسانهاست، وحدت کنند.

وی افزود: خداوند این محور را از گذشته برای ما معرفی کرده است، خداوند انسانها را در پیمودن راه سعادت تنها نگذاشته است گر چه انتخاب را بر عهده انسانها نیز گذاشته است. زمانی که حاکمان جهان عادل، پاک و عاشق انسانها باشند عدالت حاکم می‌شود هر چقدر حاکمان جهان عادل‌تر باشد وضعیت جهان بهتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، ‌ وی با طرح این سوال که چه کسی باید حاکم باشد که وضعیت جهان بهتر شود؟ رییس جمهور آمریکا؟ افزود: نه. باید انسان کامل حاکم باشد. کسی که عاشق انسانها باشد، پاک و عادل باشد و خداوند چنین فردی را خلق کرده است.

احمدی‌نژاد با بیان این که نظم آینده جهان را باید ملت‌ها تعریف کنند، ملتهایی که عاشق عدالت هستند، گفت: ‌این وعده انبیاء الهی است که یک انسان کامل، ‌ عادل، مطلق و عاشق حقیقت انسانها از نسل پیامبران و دنباله‌رو راه پیامبران خواهد آمد. او به همراه حضرت عیسی(ع) و دیگر صالحان خواهد آمد و جهان را اصلاح می‌کند وگرنه چه کسی قرار است جهان را اصلاح کند؟ هالیوود؟ نه.

احمدی‌نژاد با بیان این که نگاه اول هنر خود را دارد و من نمی‌خواهم کسانی که در هالیوود کار می‌کنند را تخطئه کنم، گفت: ولی آنها در خدمت نگاه اول هستند و آن نگاه و رفتار را توجیه می‌کنند و برای این موضوع درست شده‌اند که این تجاوز و سرکشی‌ها را توجیه کنند. اما انسانهای صالح باید دنیای جدیدی را تعریف کنند.

وی تاکید کرد: نمی‌گویم که باید بنا را بر مقابله با آنها گذاشت بلکه باید بنا را بر معرفی زیبایی‌ها و حقیقت گذاشت و اگر حقیقت به درستی معرفی شود توده‌های ملت‌ها از حقیقت تبعیت کرده و با آن همراهی می‌کنند.

رییس جمهور با اشاره به فرا رسیدن سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشتن یاد امام(ره) و شهدا گفت: چرا آنها نسبت به امام این قدر کینه دارند ۳۳ سال قبل امام(ره) در همین روزها وارد تهران شد و در تهران حکومت نظامی بود، امام(ره) تاکید می‌کردند که ما طرفدار مظلومان هستیم و هر انسانی که تحت ظلم باشد و حقوق انسانی و آزادی از او سلب شده باشد ما یار او خواهیم بود.

وی با بیان این که امام(ره) مردم را به راه انبیاء و زندگی صمیمی‌تر دعوت کردند، تاکید داشت: همه باید با هم دوست باشیم و این مرزبندی‌هایی که وجود دارد مرزبندی‌های شیطانی است درحالی که همه باید به دنبال توحید و عدالت باشیم تا ارزشها حاکم شود و این فاصله‌ها را قدرتمندان ایجاد می‌کنند برای این که حاکم باشند.

وی با بیان این که قدرتمندان بین ملتها اختلاف ایجاد می‌کنند، گفت: ‌ نباید از دشمنان بشریت انتظار رحم و مروت داشته باشیم آنها کار خود را می‌کنند و ما باید خود را پیدا کنیم و حقیقت انسان را معرفی کنیم. حقیقت هستی و عدالت در زندگی انسانی حقیقت یک حکومت واحد جهانی که سرشار از عدالت و یگانه پرستی باشد و این متعلق به همه است.

رییس جمهور سخنان پایانی خود را این گونه پایان داد که این نشست‌ها فرصت و یک ضعف است که ما همدیگر را پیدا کنیم و دست به دست هم بدهیم تا برای حقیقت، انسانیت، عدالت و عشق حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، ‌ پیش از صحبتهای رییس جمهور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد و تعدادی از مهمانان خارجی شرکت کننده در این کنفرانس از جمله وبستر تارپلی ژورنالیسم و منتقد سیاست خارجی آمریکا، کاترینا پالیو از یونان، توماس پولارد از آمریکا، آرنولد کوهن خاخام یهودی ضد صهیونیسم از آمریکا، به ایراد سخنرانی پرداختند.

در اين مراسم توماس پولارد كه استاد دانشگاه آمريكاست و نويسنده كتاب ماشين جنگي هاليوود، نظاميگري آمريكا و فرهنگ عمومي است و همچنين وبستر تارپلي يك نويسنده است و كتابي در مورد يازده سپتامبر نوشته است كتابهاي خود را به رييس جمهور به عنوان هديه اهداء كردند. همچنين در اين مراسم تعدادي از ميهمانان كه در ارتباط با سينماي هاليوود و پشت پردهي آن فعاليت كرده بودند، از جمله شان استون، پسر اوليور استون فيلمساز معروف آمريكايي، لوح تقدير از رييس جمهور گرفتند.