به گزارش فارس، حسین فرکی در نشست مطبوعاتی قبل از دیدار نفت تهران و تراکتورسازی گفت: هفته گذشته یکشنبه در خانه حریف مقابل سایپا بازی کردیم و هرچند که بازی دلچسبی نبود اما تک امتیازش برای ما خوب بود.

وی ادامه داد: توانستیم تا امروز ریکاوری کنیم اما برای خیلی از تیم‌ها و از جمله برای تیم ما شرایط دشواری وجود دارد اما مجبوریم از لحاظ ذهنی بازیکنان را آماده کنیم.

فرکی با بیان ایکه برای بازی فردا ورزشگاه تختی بجای دستگردی اعلام شده است، در این مورد گفت: شرایط زمین خوب است و از این بابت خوشحالیم اما از تعداد اندک تماشاچیان خود محروم هستیم. با توجه به موقعیت ورزشگاه و هواداران تیم مقابل مثل همیشه غریب هستیم اما اسمش این است که میزبانیم با این حال متکی به بازیکنان خود هستیم.

وی افزود: بازی فردا برای هر دو تیم سخت است با این حال با توجه به شرایط برای این دیدار از آمادگی کاملی برخوردار هستیم.

وی یادآور شد: دیدار گذشته تراکتورسازی مقابل استقلال ذهنیتی را بوجود آورده که ما را برای دیدار فردا نگران کرده است. تا خدای ناکرده از بابت بازی قبل تراکتور لطمه نخوریم.

فرکی ادامه داد: پس از دیدار تبریز بسیاری از کارشناسان ذهنیتشان این بود که ممکن است در بازی نفت و تراکتور این موضوع تاثیرگذار باشد. من به شرافت جامعه داوری اعتقاد دارم اما خواهشم این است که داور برای بازی فردا تلاش کند تا اشتباهی انجام ندهد. البته من هیچ موقع به داوران بدبین نبوده و نخواهم بود.

سرمربی نفت گفت: کسانی که داوران را چیدمان می‌کنند آدم‌های موجه‌ای هستند و اگر اشتباهی هم رخ داده اتفاقی بوده است. در دو بازی گذشته با داوری ترکی و مظفری‌زاده به شهامت برنامه ۹۰ دو پنالتی علیه ما گرفته نشد. اما دیدید که اتفاقی هم نیفتاد. البته طبیعی است که اشتباه داوری استقلال و تراکتورسازی بازتاب بیشتری داشته باشد اما ما هم زحمت می‌کشیم و حقمان ضایع می‌شود. با این همه سعی می‌کنیم به داوری بی‌احترامی نکنیم.

وی عنوان کرد: ‌ همیشه قضاوت اشتباه داوران را به حساب اینکه بشر جایز‌الخطا است، گذاشتند. از داور بازی خودمان و تراکتور انتظار دارم که اشتباه نکند چرا که این بازی شرایط خاص خودش را دارد.

فرکی افزود: دلم می‌خواهد قبل از اینکه قضاوت داور مورد بحثقرار بگیرد، شجاعت‌اش اثبات شود. با این حال هر چیزی که اتفاق بیفتد می‌پذیریم و هر کس که قدرت بیشتری داشته باشد در بازی فردا برنده خواهد شد. اما صحبت‌هایی که مطرح کردم در چند روز گذشته افکار عمومی را مشغول کرده بود.

وی یادآور شد: به لحاظ مقررات اشتباهات داوری در دو بازی نفت را کتبا به کمیته داوران انتقال دادیم تا تیم ما متضرر نشود.

فرکی در خصوص اینکه چه راهکاری دارد تا تیمش به جمع تیم صدرنشین بازگردد، گفت: بخش زیادی از این موضوع به بازیکنان و عوامل انگیزه‌شی بر می‌گردد و بخش دیگر تفکرات کادر فنی است. تا جایی که به ما مربوط می‌شود تلاش می‌کنیم تا نفت از این شرایط خارج شود.

وی ادامه داد: اما با توجه به زمان کم و محدود و بین بازی‌های لیگ همه تیم‌ها از جمله تیم ما آسیب‌پذیر می‌شوند. ضمن اینکه نفت تیم کم‌تجربه و نوپایی است البته برای رسیدن به روزهای خوب نباید از مسائل علمی فوتبال، پزشکی و بحثتغذیه و البته ریکاوری به سادگی عبور کرد.

فرکی یادآور شد: همانطور که بارها گفتم در نیم فصل اول انتظارات را بالا بردیم و وقتی امروز دو یا ۳ باخت می‌آوریم، می‌بینید که همه حساس می‌شوند. ما تلاش می‌کنیم که ابتدا جایگاه خود را حفظ کنیم و سپس حرکت خود رو به بالا را آغاز کنیم. نیم فصل دوم شرایط برای همه متفاوت است.

فرکی خاطرنشان کرد: ‌برای اینکه به هدف خود برسیم روی بازی‌های خانگی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم اما رقیبانی هم داریم که با توجه به شرایط نزدیک با ما می‌توانیم در خارج از خانه هم امتیاز کسب کنیم و در مجموع محاسبات‌مان بصورت دلخواه عملی شود می‌توانیم در نهایت جزو ۴ تیم اول جدول باشیم.

وی با بیان اینکه برای بازی فردا تنها یک یا ۲ مصدوم داریم در خصوص اینکه این دیدار میتواند تقابل اندیشههای فرکی و قلعهنویی باشد، گفت: قبول دارم که درصدی به این موضوع مربوط میشود اما مهمترین اصل به کیفیت بازیکنان برمیگردد تا بتوانند یک تیم را موفق کنند اما بحثهای تاکتیکی هم وجود دارد که میتواند باعث پیروزی یکی از دو تیم شود هم تراکتور و هم نفت به ۳ امتیاز این بازی احتیاج دارند.