به گزارش افکار نیوز به نقل از همشهری آنلاین هنوز تاریخ دقیق ورود رسمی به بازار مالی وال استریت از سوی شرکت فیس بوک اعلام نشده است. عرضۀ این میزان سهام فیسبوک که بزرگترین شبکۀ اجتماعی مجازی است، این شرکت را از یک موسسۀ خصوصی به یک شرکت سهامی عام تبدیل میکند.

به گزارش یورونیوز فیس‌بوک که بیش از هشتصد میلیون عضو دارد در سال ۲۰۱۱ بیش از سه میلیارد و هفتصد میلیون دلار درآمد کسب کرده است. سه میلیارد از این رقم که معادل هشتاد درصد سود به دست آمدۀ این موسسۀ اینترنتی است از طریق تبلیغات به روی این شبکۀ اجتماعی حاصل شده است. این نخستین باری است که فیس بوک اطلاعات مربوط به درآمد سالانۀ خود را منتشر می کند.

با این میزان سهام تعیین شده برای عرضه در بازار مالی نیویورک، فیس بوک نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی مجازی و موتورهای جستجوگری نظیر گوگل در موقعیت مالی بالاتری در وال استریت قرار خواهد گرفت. گوگل که در سال ۲۰۰۴ وارد بورس شد در حال حاضر دو میلیارد دلار سهام در بازارهای مالی دارد.

برایان همیلتون، کارشناس امور مالی می‌گوید: " سوال اصلی در مورد ارزش سهامی است که قرار است ارائه شود. اگر هر سهام با قیمت بالایی در بازارهای مالی عرضه شود، ظرف شش یا یک سال آینده شاید تغییرات بازار بهای سهام را با کاهش روبرو کند. "

مارک زکربرگ که جوانترین میلیاردر دنیا لقب گرفته است، هشت سال پیش شبکۀ اجتماعی فیسبوک را به هنگامی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود راه اندازی کرد. وی هدف از ورود به بورس را کسب درآمد بیشتر برای بهبود خدمات ارائه شده توسط فیس بوک به کاربران عنوان کرده است.

رسانه‌های آمریکایی ارزش و سرمایۀ فعلی شرکت فیسبوک را رقمی بین ۷۵ و صد میلیارد دلار برآورد می‌کنند.