به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد،این سازمان همچنین عنوان کرده که در سیزدهم بهمنماه، ۱۵۱ خودرو خارجی در بندر شهیدباهنر تخلیه شده است که البته ۱۴۳ خودرو نیز در حال تخلیه است. در این میان سواری تویوتا بیشترین شمار خودروی وارداتی را به خود اختصاص داده است.

در بندر لنگه نیز طی عملیات تخلیه ۴ روز پیش، ۲۳۱ خودروی سواری وارد کشور شده و ۲۲۳ خودرو نیز در حال ورود به کشور است که در این میان نیز تویوتا در صدر فهرست خودروهای وارداتی در بندر مذکور است.

همچنین بر اساس جدولی که سازمان بنادر ارائه کرده، جدا از خودروی سواری تویوتا، خودروهایی همچون نیسان تیدا، سواری بنز، لکسوس از بندر شهید باهنر وارد کشور شده‌اند.

در لنگه نیز سواری تویوتا در حالی صدرنشین خودروهای وارداتی به این بندر است که خودروهای دیگری همچون هوندا و بی‌ام‌دبلیو نیز در بین خودروهای وارداتی به بندر مذکور به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد بیشتر خودروهای وارداتی به دو بندر یاد شده از امارات متحده بارگیری شده است.

بنا بر آمار گمرگ جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۳۳ هزار و ۱۳ دستگاه انواع خودرو سواري وارد کشور شده که در مقایسه با ۳۶ هزار و ۶۳۴ دستگاه خودرو وارداتی مدت مشابه سال قبل، سه هزار و ۶۲۱ دستگاه کاهش داشته است. همچنین در بین کشورهایی که به امر صادرات خودرو به ایران پرداختهاند، کره جنوبی همچنان بیشترین سهم را دارد و امارات متحده عربی و عمان نیز در ردههای بعدی قرار گرفتهاند.