جعفر قادری در گفتوگو با فارس، با بیان اینکه جلسه عصر روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه، به بررسی برخی مواد لایحه بودجه اختصاص داشت اما به حد نصاب نرسید، اظهارکرد: مواد بررسی شده درخصوص فعالیتهای قرآنی و کمک دستگاهها برای توسعه مساجد و همچنین مباحث مربوط به فعالیتهای ورزشی بود.

وی افزود: درباره شیوه‌های تامین مالی پروژه‌های عمرانی که به روش BOT و BAT نزدیک است، به اندازه کافی صحبت شد و نحوه تنظیم و مبادله موافقت‌نامه توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با دستگاه‌های مختلف بررسی شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه علت عدم تعیین درآمد هدفمندی‌یارانه‌ها مطرح شد، بیان کرد: در این جلسه آقای ممبینی معاون بودجه و آقای میرتاج‌الدینی در جلسه حضور داشتند اما توضیحی در این باره مطرح نشد و این موضوع باید با حضور آقای فرزین مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی انتقادات ما به لایحه بودجه، عدم شفافیت منابع است، باید اعتبارات بخش‌های مختلف در بودجه گنجانده شود که متاسفانه این کار صورت نگرفته است.

قادری در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی بازار نفت و مشکلات به وجود آمده برای کشور برآورد ۶۱ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت، منطقی است، گفت: مطلوب‌تر این بود که سهم نفت در بودجه کمتر در نظر گرفته می‌شد و به نظر می‌رسد که درآمد پیش‌بینی شده برای بخش نفت چندان واقعی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که با ادامه روند فعلی بررسی لایحه بودجه، تغییرات اساسی در بودجه رخ خواهد داد، اظهارداشت: بستگی به شرایط پس از انتخابات دارد، مطمئنا تعدادی از نمایندگان فعلی رای نمیآورند و ممکن است پس از انتخابات وقت خود را چندان به بررسی بودجه اختصاص ندهند؛ بنابراین به نظر میرسد که شاهد تغییرات عمده در لایحه بودجه نباشیم.