به گزارش باشگاه خبرنگاران،در مراسمي که شب گذشته به مناسبت افتتاح بيمه آرمان برگزار شد، محمد کريمي ضمن گراميداشت ايام دهه فجر گفت: قطعا شرکت بيمه آرمان به آرمان هاي انقلاب، امام(ره) و شهدا تاسي کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه راه نجات کشور تقویت بخش خصوصی است، افزود: ابلاغ سیاست اجرایی اصل ۴۴ مصداقی از مدعای خصوصی سازی است.

وی با اشاره به تاکید مسئولین جهت تقویت بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت تاکید کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد اصول اصل ۴۴ در صنعت بیمه اجرایی شده است.

کریمی راه نجات کشور و رفاه مردم را در گرو بخش خصوصی دانست و افزود: رفاه مردم صرفا توسط دولت بوجود نمی آید، بلکه بیمه در این میان نقشی تاثیرگذار دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه آرمان، بیست و پنجمین بیمه کشور است، گفت: به جز بیمه ایران نزدیک ۱۰۰ درصد شرکت های بیمه ای به بخش خصوصی واگذار شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: بیمه ایران نیز معتقد است می بایست همانند شرکت های خصوصی اداره شود، تا موفق شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به بیمه اعتمادسازی شود، گفت: تبلیغات و اقدامات عملی و همچنین اطلاع رسانی این صنعت را در مسیر توسعه قرار می دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد منازل مسکونی شهر تهران تحت پوشش بیمه قرار دارند، ادامه داد: به شرکت های بیمه توصیه می کنیم به شکل انفرادی نیز افراد را تحت نفوذ بیمه قرار دهند.

کریمی دهه ۹۰ را دهه بیمه های عمر و زندگی عنوان کرد و گفت: به لحاظ اینکه بیمه مواجه با اعداد بزرگ است، بیمه انفرادی ما را به مقاصد و اهداف مان می رساند.

وی حذف سقف ۷۵ سالگی بیمه و برقراری مستمری را نیز از جمله راهکارهای گسترش بیمه برشمرد و گفت: آئین نامه توان گری مالی صنعت بیمه در دستور کار شورای عالی بیمه است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ارزیابی رضایات مشتری از شرکت های بیمه در دست اقدام است که ظرف شش ماه به مردم منعکس خواهد شد. ضمن اینکه رتبه بندی شرکت ها در جهت تقویت شرکت های بیمه ای و بیمه گذاران است.

کریمی لازمه ارائه خدمات برای بیمه گذاران را داشتن بیمه گران راضی، ‌ با برنامه و توانا دانست.

وی با بیان اینکه طی ۴ سال آینده از نظر نیروی انسانی خودکفا می شویم، افزود: برای تقویت نیروی انسانی چه داخل و چه خارج از کشور اهتمام ویژه ای به کار بسته ایم.

رئیس کل بیمه مرکزی پوشش بیمه ای شرکت های بزرگ بدون نیاز به خارج از کشور را نیز گام بزرگ صنعت بیمه عنوان کرد.

کریمی فراهم آوری زمینه آزادسازی زندانیان مربوط به دیه را تا پایان سال از جمله برنامه های بیمه مرکزی عنوان کرد و یادآور شد: در آینده ای نزدیک با حضور رئیس جمهور و به صورت نمادین تعدادی از این زندانیان آزاد می شوند.

وی یادآور شد: امیدواریم با تخصص گرایی، سرمایه بالا، خدمات نوین، بیمه آرمان نیز خیلی سریع رشد کند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین ابراز امیدواری کرد: صنعت بیمه بتواند ریسک ها را به حداقل و سودها را به حداکثر برساند.

شايان ذکر است، در اين مراسم از رئيس کل بيمه مرکزي تقدير شد.