كارشناس تغذیه گفت :در صورتی كه باقلا با پوست مصرف شود مقدار بسیار قابل توجهی فیبر وارد بدن می كند كه می تواند در كاهش چربی های خون و درمان یبوست موثر باشد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هر ۱۰۰ گرم باقلا حاوی ۱۱۰ کیلوکالری است که محتوی ۵/۷ گرم مواد پروتئینی است بنابراین در تامین پروتئین مورد نیاز برای رشد کودکان نقش بسزایی دارد.

یوسف نقیایی افزود: باقلا در دسته سبزی های نشاسته ای قرار می گیرد و همچنین می توان آن را جزو گروه نان و غلات نیز قرار داد.

وی ادامه داد: باقلا حاوی فسفر قابل توجهی است که برای گروه سنی کودکان، تقویت کننده مناسبی از لحاظ بهره هوشی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر پروتئین و فسفر، باقلا حاوی مقدار متوسطی آهن و روی است و در طب سنتی از آن به منظور درمان سرفه های خشک، تمیز کردن دستگاه گوارشی، روماتیسم و حتی میگرن استفاده می شود.

کارشناس تغذیه همچنین گفت: در صورتی که باقلا با پوست مصرف شود مقدار بسیار قابل توجهی فیبر وارد بدن می کند که می تواند در کاهش چربی های خون و درمان یبوست موثر باشد.

وی اضافه كرد: مصرف زیاد باقلا می تواند موجب نفخ یا سنگینی معده شود و همچنین مصرف آن توسط برخی افراد به علت نقص وراثتی كمبود آنزیمی، می تواند به تشدید كم خونی در آنان منجر شود.