به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر؛ آخرین رویدادها و تصمیم گیری های انتخاباتی جریانات و گروههای سیاسی در ۲۳ روز باقیمانده تا خلق حماسه ای دیگر از ملت بصیر و آگاه ایران به شرح زیر است:

آقاتهرانی سرلیست جبهه پایداری است

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی خبر از سرلیستی مرتضی آقاتهرانی در فهرست انتخاباتی جبهه پایداری داد.

کامران باقری لنکرانی روز چهارشنبه در حاشیه همایش انقلاب اسلامی، انتخابات مجلس و بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از وی پرسید سرلیست جبهه پایداری چه کسی است و آیا حداد عادل به عنوان سرلیست انتخاب می شود؟ اظهار داشت: دبیر جبهه پایداری به عنوان محوریت لیست انتخاب شده است. البته درباره نامزدهای دیگر سرلیستی این جبهه باید بگویم با توجه به صلاحیت های کاندیداها تصمیم گیری می کنیم و به وابستگی آنها و به گروه ها و دسته های آنان توجهی نداریم.

فهرست ۲۰ نفره جبهه دانشگاهیان انقلاب

دبیرکل جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این جبهه ۱۹۰ کاندیدای انتخاباتی در سراسر کشور دارد از فهرست ۲۰ نفره این تشکل سیاسی در تهران برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمدرضا مرندی گفت: جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی به عنوان یک تشکل اصولگرا با ۱۹۰ کاندیدا در سراسر کشور آماده ارائه فهرست برای رقابت های انتخاباتی مجلس نهم است.

فهرست نهایی جبهه مردمسالاری؛ ۲۷ بهمن

دبیر کل حزب مردمسالاری اعلام کرد: ۲۷ بهمن فهرست نهایی جبهه مردمسالاری اعلام می شود ضمن آنکه احتمالا ۳۰ نفر به لیست این جبهه در کل کشور اضافه خواهند شد.

مصطفی کواکبیان با بیان اینکه منتظر اعلام نظر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت ها هستیم گفت:: ۲۷ بهمن ماه لیست نهایی این جبهه اعلام خواهد شد و بنا داریم لیست ۱۰۰ نفره ای را در کل کشور ارائه دهیم البته احتمال می رود ۳۰ نفر به لیست این جبهه در کل کشور اضافه شود.

منتقدان دولت در فهرست جهادگران ایران اسلامی

دبیر کل ائتلاف جهادگران ایران اسلامی با بیان اینکه کاندیداهای منتقد دولت در فهرست انتخاباتی جهادگران ایران اسلامی قرار می گیرند، گفت: حمایت ما از منتقدان در راستای تقویت دولت و مجلس است.

وهاب عزیزی با بیان اینکه ما معتقد هستیم مجلس تک صدایی شایسته ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، افزود: در جهت حمایت از شکل گیری یک مجلس توانمند، پویا و ناظر بر امور دستگاه های اجرایی که در عمل بتوانند نمایندگی این ملت صبور، فهیم، آگاه و فرهیخته را به نحو شایسته انجام دهند، از علی مطهری و تنی چند از منتقدان دولت که در مجلس هشتم حضور فعال داشته اند، حمایت خواهیم کرد.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی تاکید کرد که حمایت ما از منتقدان در راستای تقویت دولت و مجلس است و هدف نهایی کمک به حماسه ۱۲ اسفند ۹۰ حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و در نهایت برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور است که موجب خوشحالی دوستداران نظام و رهبری و ناامیدی و یاس دشمنان این ملت خواهد شد.

لیست ۳۰ نفره جبهه متحد اصولگرایان تهران

این فهرست به شرح زیر است:
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم، دکتر احمد توکلی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن کازرونی، مهندس محمدرضا باهنر، محمدنبی حبیبی، دکتر علیرضا زاکانی، دکتر علیرضا مرندی، حسین فدایی آشیانی، دکتر الیاس نادران، مهندس مهرداد بذرپاش، اسماعیل کوثری، حسین مظفر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، دکتر مسعود میرکاظمی، اسدالله بادامچیان، دکتر زهره طبیب‌زاده، دکتر الهام امین‌زاده، دکتر زهره الهیان، دکتر لاله افتخاری، فاطمه رهبر، پرویز سروری، دکتر مجتبی رحماندوست، ابراهیم انصاریان، محمود فرشیدی، علی اصغر خانی، محمد نبی رودکی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید مجتبی میردامادی، حمید فرمانی

سرلیست جبهه متحد هفته آینده مشخص می‌شود

مسول روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه در جلسه هفته آینده جبهه متحد در مورد سر لیست تصمیم‌‎گیری می‌شود، گفت: هر رسانه و فردی که در مورد سر لیستی جبهه متحد اظهار نظری کند سلیقه شخصی خود را گفته است.
مجتبی توانگر افزود: تاکنون در مورد سر لیستی جبهه متحد اصولگرایان تصمیمی گرفته نشده است و هر رسانه و فردی که در این مورد اظهار نظری داشته باشد سلیقه و نظر شخصی خود را بیان داشته است.

انتخابات مجلس نهم برای آینده جهان اسلام مصونیت بخش است

جبهه متحد اصولگرایان در بیانیه ای به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید کرد: برگزاری باشکوه انتخابات با حضور گسترده و دشمن شکن ملت در کنار رفتار صحیح نخبگان سیاسی تعیین کننده و مصونیت بخش برای آینده جهان اسلام و علی الخصوص برای ایران اسلامی خواهد بود.

درخواست مجدد لاریجانی از شورای نگهبان

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برای دومین بار در هفته جاری تاکید کرد که امیدواریم شورای نگهبان توصیه های خیرخواهانه رهبر معظم را در بررسی صلاحیت ها جامه عمل بپوشانند و سریع تر شرایط رقابت نیکوتر را فراهم نماید.

ترکیب لیست جبهه متحد

با نگاهی به فهرست نهایی جبهه متحد اصولگرایان که در پایگاه اطلاع رسانی این جبهه منتشر شده است می‌توان اطلاعات بسیاری را از آن به دست آورد که شاید مهمترین این اطلاعات وابستگی‌ هر کدام از اعضای این فهرست سی نفره به تشکل‌های سیاسی عضو این جبهه و سهم هر صنف و تخصص در آن است.
نسبت تعداد نفرات وابسته به جریان های سیاسی اصولگرا در این فهرست نشان می دهد که شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان برخلاف دوره قبلی به جای سهمیه بندی حزبی و جریانی به سهمیه بندی بر اساس گرایشات صنفی و تخصصی پرداخته است.
فهرست جبهه متحد اصولگرایان در تهران نشان می‌دهد که ۱۵ نفر با مدرک دکترای تخصصی و ۵ نفر نیز با درجه اجتهاد حضور دارند.
سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، غلامرضا مصباحی مقدم، محسن کازرونی، حسین ابراهیمی و سید مجتبی میردامادی پنج کاندیدای روحانی فهرست همگی دارای رتبه اجتهاد هستند.
هم‌چنین در میان اسامی این فهرست پنج اقتصاددان یعنی احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، الیاس نادران، مسعود میرکاظمی و حمید فرمانی قرار دارند که البته به این چهره ها می‌توان محمدرضا باهنر را با توجه به سابقه طولانی در تنظیم بودجه سالیانه در مجلس نیز اضافه کرد.
در این فهرست هم چنین نام سه پزشک به نام های علیرضا مرندی، علیرضا زاکانی و زهره الهیان و سه متخصص در حوزه های دفاعی و امنیتی به نام های اسماعیل کوثری، مجتبی رحماندوست و محمدنبی رودکی دیده می شود.

مرزهای ممنوعه جبهه متحد

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در حاشیه همایش جبهه متحد اصولگرایان کاشان گفت که با توجه به مرزهای ممنوعه جبهه متحد، نمایندگان فعلی و یا نامزدهای جدیدی که در فهرست این جبهه قرار می‌گیرند از فتنه، انحراف و فساد به دور هستند.
منوچهر متکی با اشاره به موضع‌گیری برخی جریانات در بیان مصادیق ساکتین فتنه خاطرنشان کرد: نهادها و یا افرادی که بر اساس شرح وظایف خود با جریان فتنه برخورد داشتند را نمی‌توان مصادیق ساکتین فتنه خواند.

غربی‌ها نمی‌خواهند انتخابات سالم و پرشور برگزار شود

سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی نمی‌خواهند نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار شود، گفت: علت این است که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به معنی تأیید نظام بوده و آنها ساز جدایی مردم از مسئولان را کوک می‌کنند.

انتقاد کوثری از جبهه منتقدین دولت
اسماعیل کوثری، ‌ رئیس کمیته اقشار جبهه متحد اصولگرایان در خصوص اینکه ممکن است با حضور جبهه هایی مانند جبهه منتقدین دولت، تعداد آرا جبهه متحد اصولگرایان کاهش یابد، گفت: مردم ما به لطف خدا در اثر شناخت دقیق و عمیق نسبت به انتخابات می دانند که تفکر اصولگرایی در جبهه متحد قرار دارد.

لیست سوم اصلاح طلبان در تهران

محمد زارع فومنی، دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات از انتشار لیست انتخاباتی جبهه مردمی اصلاحات در تهران با شعار " ولایت‌مداری، پیشرفت و عدالت‌محوری " پس از اعلام نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس نهم خبر داد و گفت: بعد از ۲۲ بهمن لیست جبهه مردمی اصلاحات منتشر می‌شود.
جبهه مردمسالاری به ریاست مصطفی کواکبیان و خانه کارگر به دبیرکلی علیرضا محجوب نیز از احزاب شناختهشده اصلاحطلب هستند که بنا دارند لیستهای انتخاباتی خود را در رقابتهای انتخاباتی مجلس نهم ارائه کنند.