به گزارش افکار نیوز به نقل ازايسنا رييس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني كه به مناسبت دهه فجر و روز ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران داشت، گفت: صاحب اصلي انقلاب و ۲۲ بهمن خود ملت هستند و انقلاب اسلامي جز به ملت، به هيچ گروه و دستهي ديگري مربوط نميشود.

وی افزود: ممکن است گروه‌هایی در ۲۲ بهمن نقش داشته باشند، اما نقش آنها بسیار جزئی بوده و ملت بودند که ۲۲ بهمن را آفریدند. ملت بودند که انقلاب اسلامی را آفریدند و تجلی حضور ملت در انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن بود که حکومتی را که به آن علاقه داشتند به وجود آوردند.

لاریجانی تصریح کرد: روز ۲۲ بهمن متعلق به خود ملت است و صدا و ندای ملت آن را آفرید و هیچ رنگ دیگری ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن ۲۲ بهمن و هفته وحدت یادآور شد: مصادف بودن این روز در سال جاری با میلاد مسعود فخر عالم حضرت ختمی مرتبت و امام جعفر صادق(ع) یک معنای دینی به این روز داده است و اگر قرار باشد ۲۲ بهمن رنگی داشته باشد، رنگ اسلام در آن پررنگ‌تر است.

وی ادامه داد: حضور فکری پیامبر در انقلاب اسلامی به وضوح دیده می‌شد و از خود ایشان نیز نقل است که من خود پشتیبان مسلمانان هستم و مردم نیز با این عقیده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور می‌یابند.

لاریجانی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه‌ی راهپیمایی خود یک عامل صیانت‌بخش برای امنیت ملی کشور خواهد بود و مردم با حضور خود در این دیدار نشان می‌دهند که پای آرمان‌های اصیل انقلاب ایستاده‌اند و بر آن پایداری دارند و این موضوع باعثمی‌شود دشمنان را از چنگ‌اندازی به کشور و به ملت منصرف کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت به عنوان صاحب انقلاب از این انقلاب صیانت می‌کنند و با توجه به این‌که این روزها نوعی ادبیات خاص در عرصه‌ی بین‌المللی پیش روی کشور است و به طور اخص آمریکا آن را بیان می‌کند و ممکن است افراد ناآگاهی هم در داخل کشور ناخودآگاه در آن گرفتار شوند این است که تصور کرده‌اند این‌گونه تحریم‌ها موثر بوده و روی اراده جمعی ایرانیان برای دستیابی به حقوق خود تاثیرگذار خواهد بود، اما مردم با حضور خود در انتخابات نشان می‌دهند که این تصور اشتباه است.

وی افزود: صحبت‌های اخیر آقای اوباما نیز که تصور می‌کرد این‌گونه سیاست‌های تحریمی و ناشیانه روی اراده‌ی ملت ایران تاثیر گذاشته، ۲۲ بهمن بهترین زمان است که می‌شود به آنها نشان داد زبان زورگویی در بین ملت ایران جایی ندارد و ملت ایران تنها حرف منطقی و عاقلانه را می‌پذیرد و اگر بخواهند با زبان زورگویی با ملت ایران صحبت کنند به آنها نشان می‌دهند که این زبان در بین ملت ایران جایی ندارد و ملت به این نوع صحبت‌ها پاسخ جدی خواهد داد و نشان خواهند داد که نمی‌توانند با زبان درشت با ملت ایران حرف بزنند.

لاريجاني در پايان تاكيد كرد: مردم انقلابي ايران با گامهايي كه در مسير راهپيمايي برميدارند، در مسير صيانت از انقلاب خود حركت ميكنند؛ چرا كه ۲۲ بهمن روز ملت است و حضور پرشور مردم در اين روز نمايانگر اين موضوع خواهد بود كه مردم با نگاه هوشمندانه و هوشيارانه به مسائل بينالمللي نگاه ميكنند و گامهاي خود را حكمت برميدارند.