به گزارش افکار نوز به نقل از جام نیوز، دولت مردان غربی که از معترضان و آشوبگران سوری در سرنگونی نظام سوریه حریص تر هستند پس از شکست قطعنامه ضد سوری در تلاشند تا با حذف مخالفان این طرح و به میل خود در باره حکومت کشور سوریه تصمیم گیری کنند.
در همین زمینه سایت رادیو اسراییل می نویسد: «فرانسه اعلام داشت یک جبهه بین المللی مستقل تشکیل خواهد داد که هدفش کمک به مخالفان اسد و برکناری وی از ریاست جمهوری خواهد بود.
آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه، با اعلام این خبر گفت: رییس جمهوری فرانسه پرزیدنت نیکولا سارکوزی نیز خواهد کوشید همه کسانی را که می اندیشند اوضاع در سوریه غیرقابل تحمل شده به دور هم گرد آورد.
وی تأکید کرد که فرانسه اکنون با کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا وارد گفتگو شده و می کوشد آنها را به شدیدتر کردن تحریم های اقتصادی علیه حکومت اسد متقاعد سازد.
آلن ژوپه، در انتقاد از وتوی چین و روسیه در شورای امنیت علیه قطعنامه نکوهش اسد، اقدام آن دو کشور را " لکه ننگ اخلاقی " برای چین و روسیه توصیف کرد.»
مواضع غرب علیه نظام سوریه در حالی است که به رغم تحرکات برخی گروه های مخالف، ملت سوریه بارها با برگزاری تظاهرات میلیونی حمایت خود را از رییس جمهوری کشورشان اعلام کرده اند.