به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزی جام فجر به همت موسسه بستر سازان توسعه آموزش قم بعد از ظهر پنجشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم، نماینده ولی فقیه در سازمان جنگلها و مراتع و معاون امور هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و شرکت 400 تیم دانش آموزی در قم برگزار شد.
در این مراسم ابتدا قرعه کشی تیم های شرکت کننده برای برگزاری مسابقه انجام شد و بعد از قرعه کشی دانش آموزان شرکت کننده به رقابت با یکدیگر پرداختند.
مدیر عامل موسسه بستر سازان توسعه آموزش قم و برگزار کننده این دوره از مسابقات در حاشیه برگزاری مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات که انتخابی مسابقات کشوری است که اسفندماه در تهران برگزار می‌شود ۴۰۰ تیم از تهران، اصفهان، اردبیل، ساوه، دامغان و قم حضور دارند.
احسان ولی زاده افزود: این مسابقات به مدت ۲ روز ادامه دارد و مراسم اختتامیه آن شامگاه جمعه با حضور شهردار و مدیر بانک مهر که حامی مالی این دوره از مسابقات نیز است برگزار می‌شود.
گفتنی است که تیم قم در مسابقات سال گذشته رتبه سوم مسابقات کشوری را بدست آورده است و امسال نیز با قدرت در مسابقات شرکت می‌کند.