بسته حمایتی ۱۰۰میلیاردتومانی برای آبزیپروران

به گزارش فارس از اهرم غلامرضا رازقی پنجشنبه شب در آیین افتتاح فاز تکمیلی اسکله صیادی بندر رستمی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش شیلات اشاره و اظهار داشت: تحریمهای دشمنان انقلاب در سه دهه گذشته، خودباوری و خودکفایی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

وی عنوان کرد: تکنولوژی و صنعت ایران در بخش بهره‌برداری از منابع دریایی گسترش چشمگیری یافته و امروز ایران فراتر از سواحل و دریاها به منابع عظیم اقیانوس‌ها دست یافته است.

رازقی افزود: در سال گذشته میزان برداشت ماهی از اقیانوس هند در بین ۴۲ کشور ۱۴۰ هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود با رشد ۱۵ درصدی به رقم۱۷۰ هزار تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در بخش صنعت دریایی شناخته می‌شود و برخی از کشورها خواستار حضور ایران برای بهره‌برداری از منابع دریایی در آب‌های سرزمینی خود هستند.

رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی بر صادرات بخش شیلات تاکید کرد و گفت: ایران در انواع تولیدات شیلاتی خودکفا بوده و در حال حاضر تولیداتی همچون خاویار به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که لازم است در بحثصادرات تمام مکانیزم‌های لازم به کار گرفته شود.

وی حمایت از تولید میگو را ضروری دانست و اعلام کرد: به منظور حمایت از آبزی‌پروران، بسته حمایتی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با توجه به جایگاه تولید میگو در استان بوشهر، سهم عمده‌ای از این بسته حمایتی در اختیار تولیدکنندگان بوشهری قرار می‌گیرد.

رازقی اضافه کرد: این بسته حمایتی مربوط به مراکز تکثیر آبزیان، پرورش میگو، تولید غذا، فرآوری و صادرات صنعت میگو است و بانک‌ها باید شرایطی را در نظر بگیرند تا تولیدکنندگان بتوانند سود سررسید و پس از سررسید را پرداخت کرده و بدهی نداشته باشند.

وی در خصوص جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی سال گذشته شناورهای بندر عامری در تنگستان نیز اظهار داشت: در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گرفته و چگونگی حمایت از خسارت دیدگان به زودی اعلام می‌شود.

بر اثر آتش سوزی شناورها در اسکله بندر عامری تنگستان در تیرماه سال گذشته ۱۷ موتورلنج به طور کامل سوخت و ۹ موتورلنج نیز با درصدهای متفاوت آسیب دیدند که در مجموع بیش از ۱۷ میلیارد ریال به صاحبان موتورلنج های آسیب دیده خسارت وارد شد.