به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، هشتمین روز از سیامین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که با حواشی و اتفاقاتی چون لغو نشست پرسش و پاسخ فیلمهای نارنجی پوش و قبیله من، جنجال در نشست فیلمهای رهاشده در دریا و بیداری، اکران بامدادی قلادههای طلا و استقبال بیسابقه از این فیلم... همراه بود.

‌* «قلاده‌های طلا» و تماشاگرانی چسبیده به صندلی‌ها

پیش از اکران بامدادی «قلاده‌های طلا»، فیلم احمد کاوری با نام «خودزنی» در مرکز همایش‌های برج میلاد نمایش داده شد. تماشاگرانی که برای تماشای این فیلم به سالن نمایش رفته بودند دست به ابتکار جدیدی زدند و تقریباً همگی پس از پایان فیلم، سفت و سخت به صندلی‌هایشان چسبیدند! کسی که سالن سینما رسانه را ترک نکرد هیچ، هر لحظه افراد بیشتری وارد سالن می‌شدند، به طوری که صندلی‌ها، پله‌ها و بالکن سالن مملو از جمعیت شد و بقیه این سیل مشتاق در اقدامی مدبرانه به ۲ سالن دیگر نمایش راهنمایی شدند. «قلاده‌های طلا» ساعت ۴۵ دقیقه بامداد جمعه هم زمان در ۳ سالن نمایش برج میلاد، اکران شد.

اما در این میان یکی از نکات جالب توجه، اکران عجیب و غریب فیلم بود، «قلاده‌های طلا» در کمال تعجب تماشاگران، با چراغ‌های روشن اکران شد.

البته قبل از اکران فیلم نیز ماجراهایی وجود داشت، از ۲ ساعت مانده به زمان نمایش، به هیچ اتومبیل شخصی اجازه ورود به محوطه برج میلاد داده نشد و پیش از شروع اکران جمعیتی حدود یک‌هزار نفر در محوطه مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند و تقریباً همین میزان جمعیت نیز در سالن نمایش، ‌چشم‌انتظار اکران «قلاده‌های طلا» بودند. اما سرانجام در سکوتی مثال‌زدنی فیلم ابولقاسم طالبی اکران شد و پس از پایان فیلم تماشاگران چند دقیقه ایستادند و به تشویق این اثر سینمایی پرداختند.

‌* فیلم‌های «نارنجی پوش» و «قبیله من» بدون جلسه نقد

بر اساس این گزاش، در هشتمین روز از برگزاری سی‌امین جشنواره فیلم فجر سئانس اول نمایش، متعلق به «نارنجی پوش» بود این فیلم با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه رو شد اما نشست پرسش و پاسخ آن به دلیل عدم حضور داریوش مهرجویی برگزار نشد. البته این لغو نشست‌ها درباره «قبیله من» نیز باز هم به علت غیبت عوامل تکرار شد.

* جلسه نقد «رها‌تر از دریا» نشستی برای وصول خرده‌حساب‌های شخصی

جلسه پرسش و پاسخ فیلم «بیداری» درحالی برگزار شد که هیچ شباهتی به جلسات نقد نداشت، بیشتر شبیه جایی بود برای پاک کردن خرده حساب‌های شخصی عوامل فیلم!

به طوری بحثو درگیری لفظی بین طالقانی و جهانبخش کارگردان و تهیه‌کننده این فلیم بالا گرفت و طالقانی گفت: جهانبخش سرمایه‌گذار این کار نبوده، هرندی سرمایه‌گذار کار بوده و من نمی‌دانم که باقی سرمایه و پول‌های این پروژه کجاست؟ و جهانبخش نیز اعلام کرد به دلیل کارهای طالقانی حکم بازداشت او را در جیب دارد.

‌* فیلم «بیداری» و جنجالیترین نشست نقد روزهای اخیر

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلم «بیداری» که هنگام نمایش در سالن سینما رسانه برج میلاد تنها موجب خنده و تفریح تماشاگران شده و بود سوت و کف و خنده جزو جدانشدنی تماشای این فیلم بود. در جلسه پرسش و پاسخ به جنجالیترین نشست روزهای اخیر تبدیل شد.

در جلسه نقد این فیلم «سعید حاجی می‌ری» در واکنش به اظهار نظر «مازیار فکری ارشاد» منتقد برنامه، مبنی براینکه «بیداری» فلیم ضعیفی است گفت: بهترین جمله برای من صحبت فرزند شهیدی است که گفت سال‌ها بود که نیاز به یک چنین فیلمی داشتم و این باعثشد من را سبک کرد، برای من حرف منتقد اهمیتی ندارد. دقیقاً بعد از این گفتن این حرف‌ها «مازیار فکری ارشاد» نشان اعتراض جلسه را ترک کرد و سایر منتقدان، نویسندگان و خبرنگاران نیز نشست را ترک گفتند.

* هنرمندان حاضر در برج میلاد

از هنرمندان و مدیرانی که در هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

جواد شمقدری، محمد خزاعی، ابولقاسم طالبی، شفیع آقامحمدیان، افشین هاشمی، رسول صدرعاملی، حسین زندباف، سیدجواد هاشمی، محمدرضا شریفینیا، امین زندگانی، ترلان پروانه، همایون اسعدیان، پژمان لشکریپور، سعید مستغاثی، عزیزالله حاجیمشهدی، سید غلامرضا موسوی، محمود گبرلو، محمدتقی فهیم، فریدون جیرانی، علی معلم، امیر قادری، حبیبالله بهمنی، علیرضا سربخش، نورا هاشمی، کاظم راستگفتار، طهماسب صلحجو، شیرین بینا، سیاوش قاسمی، فرزاد حسنی و...