استفاده از ماکروفر و فریزر میتوانند موجب ورود مواد سمی شناخته شده یا ناشناخته به بدن شوند در کنار این وسایل مصرف غذاهای مانده، عصبانیت و استرس در بروز سرطان مؤثر هستند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، سبک زندگی جدید موجب تولید سموم بیشتری شده و روز به روز سموم بیشتری وارد بدن می‌‌شود.

استفاده از هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها برای رشد بیشتر محصولات کشاورزی و دام موجب می‌شود که این مواد وارد شیر و گوشت شود.

استفاده از سموم و کودهای کشاورزی برای افزایش محصول که با فرآورده‌های کشاورزی در هم می‌آمیزد، می‌تواند موجب بروز بیماری شود.

استفاده از رنگ‌ها و طعم‌های گوناگون در صنایع غذایی و استفاده از مواد نگهدارنده شیمیایی در کنسروها و کمپوت‌ها برای ماندگاری درازمدت همچنین استفاده از ماکروفر و فریزر حجم عظیمی از سموم شناخته شده و ناشناخته را وارد بدن می‌کند.

نوع اغذیه، ‌ طریقه پخت و نگهداری آنها نقش مهمی در بروز بیماری‌ها از جمله سرطان ایفا می‌کند.

محسن ناصری، مدیر گروه طب سنتی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد تهران میگوید: سرطان یکی از بیماری‌های است که ازدیاد خلط سودا موجب بروز آن می‌شود.

به گفته وی، به عنوان مثال مصرف برخی مواد غذایی که موجب افزایش سودای خون می‌شود، می‌تواند سرطان را ایجاد کند همچنین عصبانیت‌های بیش از حد، بی‌خوابی‌های طولانی‌مدت و استرس‌ها نیز از عوامل بروز سرطان است.

مدیر گروه طب سنتی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد تهران اضافه می‌کند: در طب قدیم ۶ اصل برای سلامتی ضروری بوده که اگر از تعادل خارج شود، می‌تواند موجب بروز بیماری شود که این ۶ اصل عبارت از خواب و بیداری، آب و هوا، آرامش و سکون، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و اعراض نفسانی است.

ناصری می‌افزاید: از دیدگاه طب قدیم سوزاندن غذاها به بروز سرطان کمک می‌کند.

سیدمحمدابراهیم ابراهیمی، محقق طب اسلامی می‌گوید: سرطان از دیدگاه ابوعلی‌سینا ناشی از غلبه خلط سودا در بدن است و هر غذایی که غلبه خلط سودا را در بدن افزایش دهد، می‌تواند موجب بروز سرطان شود.

به گفته وی، غذاهایی که با مواد شیمیایی و افزودنی‌ها تهیه می‌شود همچنین کودهای شیمیایی که به گیاهان می‌زنند، موجب افزایش سودای خون می‌شود همچنین مصرف گوشت گاو، سوسیس و کالباس موجب غلبه سودا در خون می‌شود.

این محقق طب اسلامی ادامه می‌دهد: استرس‌ و اضطراب از عوامل افزایش سودا در خون هستند که به بروز سرطان کمک می‌کنند البته مصرف غذاهای مانده و شور می‌تواند در درازمدت موجب بروز سرطان شود.

ابراهیمی بیان می‌دارد: مصرف غذا در ظروف آلومینیومی نیز می‌تواند در بروز سرطان موثر باشد. چینی و پیرکس از ظروفی هستند که نه ضرر دارند و نه منفعتی به بدن می‌رسانند. امروزه طب جدید نیز به این موضوع اعتقاد دارد البته استفاده از ماکروفر در ایجاد سرطان نقش دارد.

بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: تغذیه:فریزر و ماکروفر در ورود مواد سمی به بدن موثر هستند::.