به گزارش ایسنا، در اين مراسم حميد شاهآبادي با قدرداني از اين هنرمند جوان براي خلق چنين اثري، گفت: اولينبار ايشان را در حالي در ساختمان وزارت ارشاد ديدار كردم كه ۴۰ قرآن كتابتشدهي خود را پشت سر داشت و آخرين اثرش را به وزن ۴۰ كيلوگرم به مقام عالي وزارت اهدا كرد.


او دامه داد: نکته‌ی جالب در کار ایشان، استمرار او برای کتابت مجدد قرآن کریم است، به‌طوری که امروز شاهد رونمایی قرآنی هستیم که چهل‌وچهارمین اثر این هنرمند محسوب می‌شود و تصمیم گرفته آن را در آستانه‌ی میلاد پیامبر اعظم(ص) به مقام معظم رهبری اهدا کند.


معاون امور هنری وزارت ارشاد خطاب به حاضران گفت: ‌ باید از کسی که عمر و وقت خود را در چنین مسیری گذاشته و تلاشش همچنان ادامه دارد، قدردانی کرد، زیرا قرآن کریم به‌عنوان کتاب زندگی در تمام شئون زندگی ما جاری است و اگر بتوانیم با مفاهیم ارزشمند آن ارتباط برقرار کنیم، قطعا مسیر درستی را پیش گرفته‌ایم.


شاه‌آبادی همچنین به توجه جامعه‌ی هنری در گذر تاریخ نسبت به قرآن اشاره کرد و افزود: ‌ همواره آیات قرآن مورد نظر هنرمندان و بویژه خوش‌نویسان ایرانی بوده است، به‌طوری که هنرمند خوش‌نویس بالاترین توان تخصصی خود را برای کتابت قرآن به کار می‌گیرد و زمانی که قرآن را می‌نویسد، قطعا تأثیر مثبتی روی او و مخاطبانش می‌گذارد.


در بخش دیگری از این مراسم، علیرضا بهدانی خالق قرآن طلاکوب درباره‌ی این اثر توضیح داد: ‌ این قرآن چهل‌وچهارمین قرآنی است که توفیق کتابت آن را پیدا کردم.


به گفته‌ی او، این اثر در ۶۰۴ صفحه در قطع ۵۰ در ۷۰ در مدت ۱۱۴ هفته کتابت شده است.


بهدانی بیان کرد: ‌ ۱۱۴ برگه‌ی طلا در هر صفحه از این قرآن به کار رفته و در ابتدای سوره‌ها و «بسم‌الله» ها نیز ۱۱۴ گرم طلای ناب با عسل مخلوط شده و سپس مهر خورده است.


او قصد دارد این کتاب را ۱۷ ربیع‌الاول به رهبر معظم انقلاب هدیه کند.


بهدانی متولد تیرماه ۱۳۵۰ در بیرجند و کارشناس ادبیات فارسی با مدرک ممتاز خوش‌نویسی است. او تا کنون قرآن‌های خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌ رییس‌جمهور‌، حرم مطهر امام رضا(ع)، ‌ حرم مطهر امام حسین(ع)، ‌ موزه‌ی مالزی‌، موزه‌ی هنرهای معاصر تهران و … اهدا کرده است.