تابناک: در لیست ارایه شده جبهه متحد اصولگرایان، نام علی مطهری،حمید رضا کاتوزیان و علی عباسپور تهرانی حذف شده و این افراد لیست جداگانهای با عنوان صدای ملت که حمیدرضا کاتوزیان، سخنگوی آن است، ارایه کرد.

حمیدرضا کاتوزیان گفت: از ابتدا قصد جدا شدن از جبهه متحد اصولگرایی را نداشتیم و مانند کاری که جبهه متحد انجام داد، به قصد جدا شدن از جبهه متحد اصولگرایی از جریان متحد اصولگرایان جدا نشدیم و تصور می کردیم آقایان بعد از بررسی ها به این جمع بندی می رسند که اسامی ما نیز باید در لیست جبهه متحد وجود داشته باشد و تصور ارائه چنین لیستی را نداشتیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: البته شخص من از ابتدا نسبت به این موضوع خوش بین نبودم و پیش‌بینی می کردم که آقایان اسم ما را در لیست متحد نخواهند گذاشت، کما این که در مرحله اول تایید صلاحیت ها نیز، شخص من، دکترعباسپور و دکتر مطهری در بررسی های هیئت اجرایی رد صلاحیت شده بودیم و تصور می کردم این رویه ادامه پیدا می کند اما برخی از دوستان خوش بین تر بودند.

وی ادامه داد: برخی از دوستان تعجب می کنند که جبهه متحد اصولگرایی با چه منطقی سه نفر از افراد کهنه کار اصولگرا و دو رییس کمیسیون با بیش از دو دوره سابقه حضور در مجلس را از لیست حذف کرده اند.

رییس کمیسیون انرژی انتقاد به دولت را یکی از دلایل حذف این اسامی از لیست توصیف و تصریح کرد: بعد از حذف اسامی به ما گفتند که یک سری سوءتفاهم ها در ارتباط با مسائل سال ۸۸ وجود داشته است و از طرف دیگر نیز انتقاد ما سه نفر به دولت باعثاتخاذ این تصمیم درباره ما سه نفر مبنی بر عدم حضور در لیست جبهه متحد شده است.

کاتوزیان ضمن ابراز خوشحالی از نبودن در لیست جبهه متحد افزود: شخص من نه تنها ناراحتی از این که در لیست جبهه متحد نیستم، ندارم بلکه شاید ته دلم خوشحال هم باشم چرا که برخی از دوستانی که در لیست جبهه متحد هستند، شخص من علاقه ای ندارم در کنار آنها باشم.

سخنگوی جبهه صدای ملت در ادامه این مطلب تاکید کرد: ما فعالیت خود را به عنوان منتقدین دولت شروع کردیم اما بعد از آن احساس کردیم که باید نامی فراتر از این برای این لیست انتخابت کنیم و فهرست صدای ملت نام این مجموعه خواهد بود و مجموعه اشخاصی است که اولا اصولگرا هستند و بعد از آن در ارتباط با موضوع اداره حکومت و اداره دولت یک سری شاخص ها و معیارهایی را دارند که بر مبنای قانون اساسی است و در آن چهارچوب معتقدیم که باید هر دولت و حکومتی به این شاخص ها عمل کند.

وی ادامه داد: صیانت از آزادی‌های مردم، صیانت از حقوق مردم، حفظ منافع ملی، تبعیت از نگرش عقل گرایی و تاکید بر خرد ورزی و استفاده از خرد جمعی جز ان دست از مسائلی است که لیست صدای ملت بر آن تاکید دارد.

کاتوزیان با تاکید بر این که دولت نهم و دهم از این شاخص ها به دور است گفت: دولت آقای احمدی نژاد با این شاخص ها و معیارها زاویه تندی پیدا کرده است و به همین دلیل ما خود را منتقد دولت می دانیم. وی تاکید کرد: از نگاه من این که برخی افراد از لیست ها و جبهه های دیگر اصولگرایی جدا شوند و به لیست و جبهه صدای ملت بپوندند، وجود دارد.

سخنگوی جبهه صدای ملت در ارتباط با ارائه لیست‌های مختلف از جریان اصولگرایی گفت: هیچ لزومی ندارد و برخی از دوستان معتقدند از ابتدای باید این کا ر را می کردیم و هیچ لزومی نداشت از ابتدا به این مجموعه برویم اما بر این مبنا که تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که اصولگرایان با یکدیگر کنار آیند و آقای مهدوی کنی با این که سن بالایی دارند و درگیر مشکلات جسمی شدید هستند، اما برای رسیدن به یک وحدت نسبی با تمام وجود به میدان آمدند و تلاش کردند تا یک لیست خوب و شاخص از تهران و شهرستان ها بیرون آید اما این اتفاق نیافتاد و برداشت شخصی من این است که شخص ایشان از به وجود آمدن چنین وضعیت در جریان اصولگرایی راضی نباشد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود تمامی مسائل جبهه صدای ملت به فعالیت خود ادامه می دهد و آماده رقابتی سخت در جریان انتخابات خواهد بود.