به گزارش مهر، تیمهای فوتبال استقلال و ذوب آهن از ساعت ۱۷:۱۵ امروز جمعه برگزارکننده نخستین دیدار از مرحله پلیآف مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا در غرب قاره کهن بودند. این بازی که برای تماشای آن بیش از ۳۳ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی تهران آمده بودند با برتری ۲ بر صفر تیم استقلال به اتمام رسید تا شاگردان مظلومی یک گام به حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ آسیا نزدیک شوند.

استقلال که در این بازی از حمایت تماشاگران خودی بهره می‌برد، در دقیقه ۲۴ توسط خسرو حیدری به گل رسید. حیدری با نفوذ به عمق دفاع ذوب آهن توپ ارسالی توسط " جی لوید ساموئل " از جناح چپ را با بغل پای چپ به تور دروازه محمدباقر صادقی چسباند و تیمش را به گل اول رساند. استقلال نیمه اول را با برتری یک برصفر پشت سر گذاشت تا امیدوارانه ۴۵ دقیقه دوم را آغاز کند.

نیمه دوم را تیم ذوب آهن بهتر آغاز کرد اما این تیم استقلال بود که بازهم به گل رسید. در شرایطی که شاگردان ابراهیم‌زاده از حملات خود راه به جایی نبردند، تیم استقلال در دقیقه ۶۶ توسط آرش برهانی به گل دوم دست یافت. این بارهم جی لوید ساموئل در نقش سازنده گل ظاهر شد و با ضربه سر پاسی را برای برهانی فرستاد که گل کردن آن با یک هد شیرجه‌ای آسان‌ترین کار ممکن برای مهاجم آبی‌ها بود.

استقلال پس از گل برهانی می‌توانست به سومین گل هم دست یابد اما شریفات قدر پاس فوق العاده برهانی را ندانست و در مصافی تک به تک با سنگربان ذوب آهن توپ را به آسمان زد. در ادامه استقلال با مهار حملات احساسی تیم ذوب آهن از گل‌های خود به خوبی دفاع کرد و به یک پیروزی شیرین رسید.

بدین ترتیب تیم استقلال با پشت سر گذاشتن ذوب آهن به مرحله دوم از پلی آف مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا رسید تا برای صعود به این رقابت‌ها روز شنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف الاتفاق عربستان برود که هدایت آن را " برانکو ایوانکوویچ "، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان برعهده دارد.

قضاوت دیدار استقلال - ذوب آهن برعهده "مینورو توجو" از ژاپن بود. این داور ژاپنی در این بازی به آرش برهانی از تیم استقلال و محمدعلی احمدی از تیم ذوب آهن کارت زرد نشان داد.