زمینه های توسعه «گردشگری سلامت» و «توریسم درمانی» را فراهم می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وب دا) دکتر منوچهر متکی وزیر امور خارجه در شصت و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که صبح امروز در محل سالن همایش های بین المللی رازی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: ایران در عرصه پزشکی پیشرفت های قابل توجهی داشته است و خوشبختانه این ظرفیت به حدی است که می تواند گردشگری سلامت و توریسم درمانی را گسترش دهد و در این راه وزارت امور خارجه آماده هر نوع همکاری با وزارت بهداشت برای توسعه این امور است.
وی افزود: امروزه کارهای تخصصی پزشکی و درمانی که متخصصان کشور در سطح منطقه انجام می دهند نشاندهنده توانایی های جمهوری اسلامی برای پذیرش بیمار از خارج و توسعه گردشگری سلامت در شهرهایی مانند مشهد و شیراز که هم قطب پزشکی هستند و هم قطب گردشگری می باشد.
وی تاکید کرد: پیش از این هم گفته ام و در این اجلاس مهم هم تاکید می کنم که وزارت خارجه آمادگی همکاری با وزارت بهداشت در زمینه توسعه این عرصه هاست.
پیش از سخنان متکی دکتر نیکنام قائم مقام وزیر در امور بین الملل گزارشی از فعالیت های بین المللی وزارت بهداشت در عرصه های مختلف مربوط به حوزه نظام سلامت ارائه کرد و خواستار توسعه همکاری وزارت امور خارجه با وزارت بهداشت برای توسعه برنامه های بین المللی وزارت بهداشت شد.
گفتنی است شصت و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با سخنان آیت الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد و در ادامه وزیر امو رخارجه به دعوت روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور تحلیل خود را در زمینه سیاست خارجی و وضعیت کنونی دیپلماسی کشور ارائه کرد. این اجلاس در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شده و تا دو روز ادامه دارد و در آن اساسی ترین برنامه ها و چالش های موجود در حوزه نظام سلامت کشور بحثو بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.