فارس: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امشب (جمعه) در برنامه دیروز امروز فردا شبکه سوم سیما با تأیید سفر روز یکشنبه معاون وزیر خارجه چین به ایران، گفت: وزیر خارجه چین نیز ظرف یکی دو ماه آینده به تهران سفر میکند.

وزارت خارجه چین از سفر «ما ژائو ژو» معاون وزیر خارجه این کشور در روز یکشنبه به منظور گفت‌و‌گو درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

صالحی به دعوت به عمل آمده از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور برای سفر به پکن نیز اشاره کرد و افزود: در حال تنظیم زمان این سفر هستیم.

وی در خصوص مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ نیز با بیان اینکه ما به دنبال برون رفت آبرومندانه طرف مقابل در این زمینه هستیم، خاطرنشان کرد: فعالیت هسته‌ای ما روز به روز جلو‌تر می‌رود. آن‌ها ابهاماتی دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم به این ابهامات پاسخ دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره نامه جلیلی به اشتون نیز گفت: این نامه یا تاکنون فرستاده شده یا در شرف ارسال است. انتظار می‌رود این مذاکرات در آینده نزدیک برگزار شود.

صالحی همچنین خبر داد که دستاوردهای غرور آفرین در زمینه هسته‌ای در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

وزیر خارجه تهدیدات آمریکا علیه کشورمان را بیاساس خواند و در عین حال تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همه تهدیدات را جدی میگیرد و برای بدترین سناریوها نقشه راه دارد.