به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، پیدیده تندباد که از صبح امروز جمعه در نواحی وسیعی از استان اردبیل آغاز شده هم اکنون در نواحی مرکزی بویژه مرکز استان در حال جریان بوده و خود شهرستان اردبیل سرعت وزش باد ۵۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.
در شهرستان مشگین شهر نیز طی چند روز گذشته سرعت باد به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۲۰ متر بر ثانیه که بیشترین میزان در هفته گذشته بوده ثبت شده بود.

رئیس اداره تحقیقات و پیش بینی هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون بیشترین میزان وزش باد در فرودگاه اردبیل با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده که البته پیش از ظهر امروز این میزان قابل توجه بود.

علی دولتی مهر با بیان اینکه پدیده تند باد هم اکنون در بخش وسیعی از نواحی مرکزی و شمالی استان ادامه دارد، افزود: در مناطق کوهستانی و برفگیر استان این پدیده با کولاک توام شده است.

وی با اشاره به ایجاد اختلال تندباد در برخی مناطق به بررسیهای نقشه های پیشیابی هواشناسی اشاره کرد و از ورود جو ناپایدار به این استان طی ساعات پایانی امشب خبر داد.

بارش برف در اردبیل از امشب آغاز می شود


رئیس اداره تحقیقات و پیش بینی هواشناسی استان یادآور شد: از عصر امروز جمعه با ریزش جریانات سرد شمالی از عرضهای بالا، بارش برف در سطح استان اردبیل آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش برف در مناطق شمالی، مرکزی و برخی از شهرهای جنوبی استان تا ظهر شنبه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: براساس پیش بینیهای این اداره همزمان با راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه بارش برف را در اردبیل شاهد خواهیم بود.

به گفته دولتی مهر آسمانی مه آلود به همراه کولاک برف و تندباد طی دو روز آینده باعثکاهش دید در گردنه ها و محورهای مواصلاتی استان بویژه در مناطق کوهستانی و برفگیر دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه این ناپایداری برفی از عصر روز شنبه به تدریج در مناطق مرکزیو جنوبی استان کاهش خواهد یافت، عنوان کرد: اما در نواحی منتهی به استان گیلان و در شهرهای شمالی استان بارش برف به صورت پراکنده تا روز یکشنبه آینده ادامه می یابد.

مدیریت راه های استان اردبیل نیز با اشاره به احتمال بارش برف در افزایش تردد در استان از تمام رانندگان و مسافران خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیزات و واسیل زمستانی از جمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.