به گزارش فارس,
*اخراج از بورس کابل تک و انتقال به بازار پایه فرابورس

هئیت پذیرش اوراق بهادار طبق مصوبه ۲۰ آذرماه خود، در ۱۰ بهمن حکم اخراج از بورس ۵ شرکت سهامی عام حاضر در بازار دوم یعنی شرکت های بسته بندی مشهد، قند پارس، کابل باختر، پرمیت و تولیدی جام جهان نما و انتقال آنها به بازار پایه فرابورس ایران را صادر کرده بود.

این هیئت در تصمیم دیگری شرکت کابلسازی تک را هم که دارای سرمایه اسمی بسیار ناچیز ۹۰۰ میلیون تومانی است، از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف کرد تا از اول اسفند این شرکت هم به بازار پایه فرابورس منتقل شود.

دلیل این تصمیم ناشی از عواملی چون عدم تطبیق شرایط تعیین شده، مانند سرمایه اندک، نقدشوندگی بسیار پایین، مشمول شده ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ‌برخوردار بودن از ریسک های متعدد و نداشتن آینده ایی برای تداوم حضور در بورس است.

*انتخاب هیئت مدیره پالایشگاه تبریز

در جریان برگزاری مجمع فوق العاده شرکت پالایشگاه تبریز در ۱۹ بهمن، شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری هامون سپاهان، پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری های سهام عدالت دو استان زنجان و همدان به‌ عنوان اعضای هیئت‌مدیره برای مدت دو سال انتخاب شدند.

پالایشگاه تبریز از ۲۲ آبان سال گذشته با قیمت ۱۴۰ تومانی هر سهم به جمع شرکت های بورسی و مشمول اصل ۴۴ پیوسته و در آخرین ترکیب سهامداری آن شرکت نفت و گاز پارسیان با ۴۶.۸ درصد، ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با ۴.۸ درصد، سهام عدالت با۴۰ درصد مالکان اصلی این شرکت ۱۹۴ میلیارد تومانی هستند.

*عدم تعدیل سود هر سهم داده پردازی

مدیرعامل شرکت ۹.۳ میلیارد تومانی داده پردازی ایران که مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را دریافت کرده و برنده یک مناقصه ۱۶.۷ میلیارد تومانی شده، ‌ با ارسال نامه ای به سازمان بورس اعلام کرد پیش بینی سود ۳۳۲ ریالی هر سهم قابل دستیابی بوده و نیازی به تعدیل پیش‌بینی درآمد برای سال جاری نیست.

علیرضا چراغی مدیرعامل با اشاره به نامه ۱۶ بهمن ۹۰ سازمان عنوان داشت: آخرین وضعت برنامه عملیاتی و سود و زیان پیش‌بینی شده برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰ مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های در دست اجراء، به نظر می‌رسد ارقام پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۰ قابل دستیابی بوده و نیازی به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت برای سال جاری نیست.

همچنین عطف به مذاکرات تلفنی کارشناس آن سازمان در خصوص پروژه امضای دیجیتال به استحضار می‌رساند در این زمینه مذاکراتی با طرف مقابل در حال انجام است که تا کنون منجر به نتیجه قطعی نشده است. از این رو در حال حاضر هیچ‌ نوع اطلاعات افشاء نشده‌ای که بر قیمت اوراق بهادار شرکت یا تصمیمات سرمایه‌گذاران اثرگذار باشد نیز وجود نداشته و اطلاعات قبلی ارایه شده به آن سازمان بورس کماکان مورد تایید و بدیهی است هرگونه اطلاعاتی که بر قیمت اوراق بهادار اثرگذار باشد جهت شفافیت بازار و به موقع به آن سازمان اعلام خواهد شد.

*افزایش سودآوری کاشی سعدی

محمدعلی بلوچی مدیرعامل کاشی سعدی با ارسال نامه ای به بورس اعلام کرد " در اجرای تکالیف مجمع سالانه ۸۹، ‌این شرکت در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز خود را طبق آگهی ۱۵ بهمن روزنامه ها از طریق مزایده به فروش برساند که در صورت محقق شدن فروش، میزان سود هر سهم اعلام و حساب ها لحاظ خواهد شد. "

این املاک شامل ساختمانی مسکونی، تجاری و اداری واقع در پیچ شمیران تهران است که به ارزش بیش از ۱.۷ میلیارد تومان به مزایده گذاشته است.

پیش بینی سود هر سهم این شرکت ۳۹۷ ریال و آخرین بهای هر سهم آن حدود ۲۶۸ تومان بوده و نسبت قیمت به درآمد هر سهم کاشی سعدی هم ۶.۸ مرتبه محاسبه شده است. در ترکیب سهامداری آن هم شرکت سرمایه گذاری صدرتاءمین و صندوق بازنشستگی کشوری با ۴۲ و ۳۷ درصد حضور دارند