حسین توکلی در گفت و گو با پانا، با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ اظهار داشت: تعداد ۹۳۰ هزار و ۱۷۲ داوطلب در ۱۳۱ کد رشته و ۸۷ هزار و ۳۱۴ نفر داوطلب نیز در ۶۴ کد رشته امتحانی شناور ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به زمان توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون خاطرنشان کرد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ سال ۹۱ از روز یکشنبه ۲۳ بهمن آغاز می شود و برای ۱ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۸۶ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد صادر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با اشاره به تفکیک کارت های آزمون بر اساس تفکیک جنسیتی گفت: از کارت های صادر شده برای داوطلبان این آزمون، تعداد۵۱۰ هزار و ۳۱۷ کارت متعلق به زنان و ۵۰۷ هزار و ۱۶۹ کارت متعلق به مردان است.

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوطه درج شده است و داوطلبان می بایست به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

توکلی یادآور شد: شهرستان محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت آنان تعیین شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه تصریح کرد: داوطلبان شرکت در این آزمون می بایست در مهلت مقرر اطلاعات ثبت نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان را از روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه جاری برای مشاهده و پرینت کارت خود به سایت سازمان به آدرس www. sanjesh. org مراجعه کنند و این داوطلبان لازم است بر اساس اطلاعات کارت اعتباری و یا شماره پرونده و کد رهگیری وارد سایت شده و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در کد رشته های مختلف در آزمون تصریح کرد: ۱۶۰ هزار و ۷۵۸ نفر در ۷ کد رشته امتحانی در صبح چهارشنبه ۲۶ بهمن، ۱۶۶ هزار و ۲۴۴ نفر در ۱۱ کد رشته امتحانی در عصر چهارشنبه ۲۶ بهمن شرکت می کنند.

توکلی گفت: همچنین ۱۹۸ هزار و ۲۰۹ نفر در ۶۴ کد رشته امتحانی در صبح پنجشنبه ۲۷ بهمن، ۱۶۱ هزار و ۲۰۵ نفر در ۵ کد رشته امتحانی در عصر پنجشنبه ۲۷ بهمن، ۱۷۲ هزار و ۵ نفر در ۱۲ کد رشته امتحانی در صبح جمعه ۲۸ بهمن و ۱۵۹ هزار و ۶۵ نفر در ۳۲ کد رشته امتحانی در عصر جمعه ۲۸ بهمن شرکت می کنند.

توکلی تاکید کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون اینترنتی و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از ۶۴ کد رشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم شرکت کرده اند باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

به گزارش پانا، درب حوزه‌های امتحانی صبح ها راس ساعت ۷:۳۰ صبح و بعد از ظهرها راس ساعت ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد. شروع آزمون صبح راس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می شود