فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس: کاخ سفید در خبری اعلام کرد که باراک اوباما و رجب طیب اردوغان در یک مکالمه تلفنی در خصوص موضوع سوریه، عراق و ایران بحث و گفتوگو کردند.

کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اوباما و اردوغان در مکالمه خود توافق کردند تا به محکوم کردن اقدامات دولت «بشار اسد» در سوریه ادامه دهند.

آن‌ها همچنین در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی تعامل ایران با جامعه بین‌الملل در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور نیز بحثو گفت‌وگوهایی را انجام دادند و در خصوص موضوع عراق از انتقال فراگیر قدرت به سوی دموکراسی حمایت کردند.

ایران بار‌ها ثابت کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و تعهدات بین المللی خود در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش را نیز ایفا کرده است اما غرب به ویژه آمریکا در تلاش هستند تا با تسلیحاتی جلوه دادن برنامه هسته‌ای ایران، به ایران اعمال فشار کرده و این کشور را به انزوا بکشانند.

آمریکا و غرب از جمله انگلیس تمامی تلاش خود را علیه دولت سوریه به کار گرفته‌اند و در بسیاری از خبر‌ها از کمک این کشور‌ها به گروهک‌های مسلح سوریه برای ایجاد ناامنی در سوریه گزارش تهیه شده است.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در سخنانی از کمک به گروهکهای مسلح سوریه برای سرنگونی دولت سوریه خبر داد.