به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، الیوم السابع مصر در تیتری با عنوان " در پاسخ به تهدیدهای آمریکا، برنامه ای برای تحریم کالاهای آمریکایی در مصر" نوشت : جنبش شهروندان مخالف گرانی فعالیتهای مردمی برای تحریم کالاها و تولیدات آمریکایی را در پی مواضع آمریکا علیه انقلاب مصر و تهدیدهای کنگره آمریکا به قطع کمکهای اقتصادی به مصر و همچنین فشارهای آمریکا بر کشورهای عربی برای قطع حمایت اقتصادی از مصر در سایه شرایط کنونی را آغاز کرد.

محمد العسقلانی هماهنگ کننده جنبش شهروندان ضد گرانی اعلام کرد این جنبش از طریق اعضای خود در استانهای مختلف مصر و تمام وسایل موجود، تحریم کالاهای آمریکایی را تبلیغ خواهد کرد.

به گفته وی، درخواست برای تحریم کالاهای آمریکایی از طریق پخش بیانیه و بروشور در وسایل حمل و نقل، مساجد، کلیساها، دانشگاهها و اماکن تجمع کارگران پیگیری خواهد شد.

وی افزود: این برنامه با هدف فعال سازی سلاح تحریم به ویژه تحریم نوشابه های گازدار مانند پپسی، کوکاکولا و مواد غذایی آمریکایی مانند مکدونالد، کنتاکی و … از طریق رسانه های سعمی و بصری دنبال خواهد شد.

العسقلانی گفت: زمان لغو توافقنامه کوپز و دیگر توافقات اقتصادی با آمریکا و اسرائیل فرا رسیده است.

وی بر ضرورت تکیه بر خودکفایی و بی نیازی از کمکهای آمریکایی و انتقال از توان اعتراضات به توان تولید و انتقال سریع از التحریر به آبادانی و بازسازی مصر تاکید کرد.