فارس به نقل از خبرگزاری آلمان: اتحادیه اروپا اعلام کرد که در نظر دارد ۷ میلیون یورو (معادل ۲. ۹ میلیون دلار) برای حمایت از انتخابات ریاستجمهوری یمن که قرار است ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) اختصاص دهد.

هیأت اتحادیه اروپا در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخابات(یمن) فرصتی برای مردم یمن به وجود می‌آورد تا برای یک یمن جدید رأی‌گیری کنند و و حمایت خود از انتقال صلح‌آمیز قدرت و فرایند انتقال سیاسی ابراز کنند.

غرب و آمریکا در تکاپو هستند که انتخابات صوری یمن را پراهمیت جلوه دهند اما این درحالی است که بسیاری از جوانان انقلابی یمن، جنبش الحوثی در شمال این کشور و جنبش اعتراضی جنوب یمن این انتخابات را تحریم می‌کنند و معتقدند که این انتخابات کاملا صوری است و زمینه‌ساز تغییر شخص «صالح» و جانشینی یکی از اعضای رژیم سابق یمن است.

در انتخابات آتی یمن که قرار است ۲۱ فوریه برگزار شود، عبدربه منصور هادی معاون صالح تنها نامزد انتخابات برای ریاستجمهوری است. او خود یکی از رهبران حزب کنگره ملی است. در چنین شرایطی تمام ناظران معتقدند که مردم یمن از این انتخابات صوری، استقبال کمی خواهند کرد و برگزاری این انتخابات صرفا موجب وقت تلف کردن و نیز هزینه مالی کردن بیهوده است.