به گزارش افکار نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، سرمای شدید هوا باعث یخ بستن رودخانه دانوب به طول صدها کیلومتر در اتریش، مجارستان، کرواسی، صربستان و بلغارستان و متوقف شدن رفت و آمد در آن منجر شده است.

رودخانه دانوب در صربستان به طول ۵۸۸ کیلومتر صد در صد یخ بسته است و ضخامت یخ به ۵۰ سانتی متر می رسد که در چهار قرن گذشته بی سابقه است.

مسئولان صرب اعلام کردند امکان از سر گیری رفت و آمد در رودخانه دانوب قبل از ۱۰ روز امکان پذیر نخواهد بود.
در کل قاره اروپا بویژه در شرق آن جان باختن افراد بر اثر سرما ادامه دارد و شمار آنها با احتساب روسیه به ۵۹۰ نفر رسید.

در اوکراین که دمای هوا اوایل این هفته به منهای ۳۰ درجه سانتیگراد رسید، مسئولان از اعلام آمار جدید قربانیان در هر روز خودداری می کنند.

اما بیشترین تلفات به این کشور مربوط می شود و آخرین آمار رسمی که روز سه شنبه منتشر شد، از جان باختن ۱۳۵ نفر(۱۱۲ نفر به صورت مستقیم بر اثر سرما) حکایت داشت.

در مجارستان با جان باختن پنج نفر دیگر در پنجشنبه شب، شمار تلفات سرما به ۸۲ نفر رسید.

در روسیه یازده نفر دیگر از ابتدای ماه فوریه در مسکو جان خود را از دست داده اند و شمار قربانیان از ابتدای همین ماه به ۴۶ نفر رسیده است.

به علاوه سرما، ۲۴ نفر در لیتوانی، ۱۰ نفر در لتونی و یک نفر در استونی قربانی گرفته است.

در جمهوری چک که دمای هوا اوایل این هفته در مناطق کوهستانی به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد و در پراگ به منهای ۲۵ درجه رسید، شمار قربانیان ۲۵ نفر اعلام شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، با کشته شدن ۱۳ نفر دیگر شمار قربانیان سرما در رومانی به ۵۷ نفر رسید. این در حالی است که حدود ۲۳ هزار نفر در شرق این کشور بر اثر برف و سرما گرفتار شده اند.

در بلغارستان که سرما در مدت ۱۰ روز ۳۰ قربانی گرفته، مدارس همچنان تعطیل است.