رسوایی جنسی! دسته گل جدید مقامات

افكار نيوز: آلودگی جنسی گسترده بین مقامات امنیتی پنتاگون و فرار برخی از متهمان به فساد اخلاقی به کشورهای ضدآمریکایی، افراد بلندپایه وزارت دفاع آمریکا را به چاره اندیشی وادار کرده است.
به گزارش مشرق، روزنامه گاردین نوشت رسوایی اخلاقی تازه کارمندان وزرات دفاع آمریکا(پنتاگون) فاش شد.
روزنامه گاردین در شماره امروز خود نوشت: ده ها تن از کارمندان و پیمانکاران پنتاگون که از مجوز امنیتی بالا برخوردارند، در بررسی تازه دولت آمریکا به داشتن تخلفات اخلاقی و دانلود فایل های سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم شده اند.
سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا این موضوعات را جدی تلقی می کند اما درباره این پرونده اطلاعات جزئی تری نداد.
نگرانی پنتاگون فقط از ارتکاب این جرائم که خود موجب برکناری این افراد می شود، نیست بلکه مخاطرات امنیتی است که به این ترتیب ایجاد می شود.
یکی از افرادی که متهم است، پیمانکاری است که تأییدیه سازمان امنیت ملی امریکا را داشت و می توانست مکالمات را در سراسر جهان شنود کند.
او از آمریکا گریخته است و گمان می رود اکنون در لیبی باشد. جزئیات درباره ارتباط بین پنتاگون و هرزه نگاری کودکان دیروز در بوستون گلوب فاش شد.
در این نشریه به نقل از یک گزارش داخلی سرویس بررسی جنایی پنتاگون که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد آمده است، گرچه تعداد افرادی که مرتکب این جرائم شده اند، در مقایسه با کل افرادی که در وزارت دفاع و سازمان های ذیربط آن کار می کنند، اندک است اما همین تعداد نیز این افراد را با خطر حق السکوت خواهی و رشوه دهی روبرو می کند و با توجه به دسترسی این افراد به تأسیسات نظامی، چنین روندی تهدیدآمیز است.
طبق این گزارش، برخی از این سایت های هرزه نگاری بر روی رایانه های دولتی دانلود شده است.
بوستون گلوب پنجاه صفحه از اسناد مرتبط با این بررسی را به دست آورده است.

انتهاي پيام/ب.