به گزارش افکارنیوز به نقل ازروزنامه خراسان، چندي قبل يکي از اهالي خيابان پيروزي در تماس با مرکز فوريت هاي پليسي از دستگيري دختري خبر داد که با همدستي پسري موتورسوار قصد داشت گردنبند زني سالخورده را بدزدد.

به دنبال این تماس افسران پلیس خود را به محل حادثه رساندند و دختر جوان به نام سمیرا را بازداشت کردند. زن سالخورده که طعمه سارقان قرار گرفته بود در این باره به ماموران گفت: در پیاده رو قدم می زدم که ناگهان دختر جوان به طرفم آمد. او دستش را به طرف گردنبندم برد و آن را کشید اما چون گردنبندم محکم بود نتوانست آن را پاره کند. در همین حال با او گلاویز شدم و هر دو روی زمین افتادیم.

در همین حال چند نفر که فهمیده بودند دختر جوان می خواهد گردنبندم را بدزدد به کمکم آمدند و او را دستگیر کردند. یکی از شاهدان این ماجرا نیز به پلیس گفت: وقتی فهمیدم دختر جوان قصد دزدی دارد به کمک زن سالخورده رفتم.

اما در همین حین دختر جوان برایم قمه کشید و می خواست من را بزند اما وقتی چند نفر دیگر هم دور او را گرفتند نتوانست کاری کند و تسلیم شد. این مرد درباره همدست سارق دستگیر شده نیز گفت: او سوار موتورسیکلت، منتظر دختر سارق بود تا او را فراری دهد اما وقتی دید او به دام افتاده خیلی سریع از آن جا فرار کرد. با دستگیری سمیرا بازجویی ها از وی آغاز شد.

او که راهی جز بیان واقعیت نداشت در این باره گفت: از مدت ها قبل از خانه پدرم فرار کردم و به مواد روانگردان معتاد شدم. مدتی گذشت و آواره خیابان ها بودم تا این که با پسری به نام سینا آشنا شدم. او هم مواد روانگردان استفاده می کرد. به همین دلیل رابطه ما صمیمی تر شد و با یکدیگر زندگی می کردیم.

تامین هزینه مواد مصرفی مان کار سختی بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دست به سرقت بزنیم. ما سوار بر موتورسیکلت سینا به کوچه ها و خیابان های خلوت می رفتیم و زن هایی را که گردنبند طلا داشتند به عنوان طعمه انتخاب می کردیم. سپس من از موتورسیکلت پیاده می شدم و در یک چشم به هم زدن گردنبند را می قاپیدم و به طرف موتورسیکلت می دویدم و از آنجا فرار می کردیم.

ما با این شیوه گردنبند ۱۰ زن را که بیشترشان سالخورده بودند سرقت کردیم و طلاها را فروختیم اما در آخرین سرقت سینا فرار کرد و من دستگیر شدم. در پی اعترافات دختر جوان ماموران در کمتر از ۲۴ ساعت همدست وی را نیز بازداشت کردند. سینا ابتدا گردنبند قاپی را انکار می کرد اما وقتی فهمید سمیرا اسرارشان را برملا کرده است، او نیز به ناچار اتهامش را پذیرفت.

به دنبال اعترافات دو متهم پرونده آن ها با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و آن ها روز چهارشنبه گذشته در جمع ۱۰ شاکی شان بار دیگر جزئیات سرقت هایشان را شرح دادند.