به گزارش افکارنیوز به نقل از روزنامه شرق,ماموران پليس ياسوج چند روز قبل از طريق تماس مردمي با مركز ۱۱۰ از وقوع اسيدپاشي مطلع شدند و خود را به بيمارستان رساندند. آنها زني را مشاهده كردند كه به شدت سوخته بود و از درد توان صحبت كردن نداشت. مريم كه به سختي نفس ميكشيد فقط در جملاتي كوتاه گفت شوهرش روي او اسيد پاشيده است.

کارآگاهان بعد از اطلاع از این موضوع برای دستگیری شوهر زن جوان ابتدا به خانه او رفتند ولی فهمیدند قاسم از زمان وقوع حادثه فراری شده است. در حالی‌که تلاش‌ها برای ردیابی این مرد ادامه داشت به صورت همزمان تجسس‌هایی برای افشای انگیزه قاسم از این اقدام صورت گرفت و مشخص شد مرد جوان از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف داشت و آنها هرازگاهی با هم درگیر می‌شدند اما علت این اختلافات مشخص نشد.

کارآگاهان فهمیدند خانواده این دو در جریان جزییات ماجرا قرار ندارند. ماموران در بازرسی از خانه این زن و شوهر آثار اسیدپاشی را مشاهده کردند و به این نتیجه رسیدند که قاسم از پیش برای این کار برنامه‌ریزی کرده بود و در یک لحظه بعد از مجادله با همسرش او را هدف قرار داد.

در همین حال پزشکان بیمارستان، سوختگی‌های مریم را عمیق توصیف و خاطرنشان کردند وی از ناحیه سر، صورت، گردن، سینه، کمر، دست و پاها مجروح شده است که این موضوع نشان می‌داد قاسم از مقدار زیادی اسید استفاده کرده است. درحالی‌که تجسس‌ها برای یافتن مرد فراری ادامه داشت از بیمارستان خبر تازه‌ای رسید و مسوولان حراست از ماموران خواستند خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به آنجا برسانند.

تیم ویژه پلیس پس از حضور در بیمارستان متوجه شد قاسم به آنجا رفته و خون به پا کرده است. وقتی در اتاقی که مریم آنجا بستری بود، گشوده شد ماموران جنازه مردی را دیدند که دو گلوله از فاصله بسیار نزدیک به شقیقه‌اش اصابت کرده بود، همچنین یک سلاح کمری نیز در نزدیکی جنازه دیده می‌شد.

این مرد همان متهم فراری بود که پس از حضور بر بالین همسرش به زندگی خود پایان داده بود. اما پرستاران حرف‌های دیگری نیز برای گفتن داشتند، آنها توضیح دادند مریم نیز هدف دو گلوله قرار گرفته و در حالی‌که به شدت بدحال است به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده و پزشکان می‌کوشند او را از مرگ نجات بدهند.

یکی از پرستاران گفت: «من متوجه نشدم این مرد چه موقع وارد بخش شد. داشتم کارهای روزانه‌ام را انجام می‌دادم که یکدفعه صدای شلیک گلوله شنیدم.

اول خیال کردم اشتباه کرده‌ام اما بلافاصله تیر دوم شلیک شد و من دوان دوان خودم را به اتاق مریم رساندم و دیدم مرد مسلح تفنگ را روی سرش گذاشت و شلیک کرد.» با مرگ مرد اسیدپاش احتمال افشای انگیزه دقیق او از چنین اقدام جنون‌آمیزی از بین رفت و کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که او نسبت به همسر خود کینه عمیقی داشت و به هر قیمتی می‌خواست او را نابود کند. پلیس اکنون امیدوار است مریم بهبود یابد و بتواند صحبت کند تا شاید از این طریق ابعاد دیگری از این حادثه فاش شود.