به گزارش افکار نیوز،غلامرضا اسدالهي در گفتوگو با خانه ملت، با بيان اينكه در ماده ۶۱ قانون بودجه سال ۸۸ دولت موظف شده است كه در رابطه با بنزين فقط توليدات داخلي را به شكل يارانهاي به مردم ارائه كند، افزود: اگر بيش از توليد داخل نياز باشد، دولت موظف است به قيمت تمام شده بنزين را در اختيار مصرفكنندگان قرار دهد.

نماینده تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در نشستی که در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: مسئولان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دیگر نهادها نیز معتقد بودند که ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار که حدود ۷ میلیارد و ۹۰۰ هزار لیتر بنزینی که از سوی دولت وارد شده، تخلف بوده و نباید به قیمت یارانه‌ای فروخته می‌شد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با تاکید بر اینکه بنزین‌های وارداتی باید به قیمت تمام شده فروخته می‌شد، تصریح کرد: پس از بررسی این موضوع مقرر شد؛ مسئولان دولت نظرات خود را حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به کمیسیون ارائه کنند و کمیسیون بر اساس این جمع‌بندی نظرهای مسئولان، اگر لازم دانست، گزارشی را برای قرائت در صحن به هیات رئیسه ارائه کند.

اسدالهی با بیان اینکه تاکنون دولت هیچ گونه پاسخی به این تخلف خود نداده است، اظهار کرد: بر این اساس گزارش این تخلف، در کمیسیون تصویب و در صحن مجلس هم به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

در حالي كه گمانهزنيها در مورد قيمت عرضه بنزين در سال آينده ادامه دارد، كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي تخلف دولت در واردات و فروش بنزين در سال ۱۳۸۸ را "محرز" اعلام كرده است.