حمله پلیس به نیروهای امنیتی اطلاعاتی ترکیه

به گزارش افکارنیوز به نقل ازفارس در ترکیه،در همین راستا پلیس ترکیه روز گذشته با شبیخون به منازل برخی ماموران اطلاعاتی میت اقدام به تفتیش و بازرسی منازل این عده کرده و یکی از ماموران میت را به همراه چند تن دیگر دستگیر نمود.



پلیس ترکیه همچنین در ارتباط با پرونده رابطه میت با گروه تروریستی پ ک ک که تبدیل به یک رسوایی جدی در ترکیه شده، در شهرهای آدانا و هاتای ۴۴ نفر را به اتهام عضویت در ساختار شهری پ ک ک دستگیر کرد.

از سوی دیگر در بازرسی به عمل آمده توسط دادستانی ویژه جمهوری ترکیه در دفتر حزب صلح و دمکراسی ترکیه که به عنوان شاخه سیاسی گروه تروریستی پ ک ک شناخته می شود، پنج توافقنامه محرمانه بین دولت آنکارا و رهبر زندانی گروه مذکور کشف شد.

در این توافقنامه ها که بین سرویس اطلاعاتی ترکیه موسوم به میت وابسته به نخست وزیری ترکیه و عبداله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک به امضا رسیده مواردی نظیر کاهش سقف حدنصاب لازم برای ورود احزاب سیاسی ترکیه به مجلس در انتخابات، لغو برخی مواد غیرقابل تغییر در قانون اساسی ترکیه، بخشودگی اوجالان و تبدیل حکم وی به حبس در منزل و هماهنگی در مورد توقف و آغاز مجدد عملیات تروریستی از سوی پ ک ک در راستای حمایت از آنکارا برای تصویب قانون اساسی جدید ترکیه به چشم می خورد.