به گزارش افکار نیوز، محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با شفاف؛ با اشاره به بازار طلا گفت: بازار طلا نزدیک به یک هفته است که تقریبا ثابت بوده چرا که قیمت طلا در بازار جهانی از ثبات نسبی برخوردار است . با توجه به این موضوع بازار داخلی در یک هفته گذشته کم نوسان بوده و به نسبت ماههای گذشته از روال ثابتی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: امروز دوشنبه است و بورس ها شروع به کار کردن و قیمت جهانی طلا ۶ دلار افزایش پیدا کرده اما تاثیر چندانی در بازار سکه و طلا نخواهد داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نرخ سکه و طلا گفت: قیمت سکه امروز ۸۲۵ هزار تومان است و یک گرم طلای ۱۸ عیار هشتاد هزار و ۱۰۰ تومان و در طی چند روز اخیر کاهش با افزایش پیدا نکرده است.

کشتی آرای به دلایل افزایش قیمت طلا اشاره کرد و یاد آورشد: یک زمانی در بازار داخلی مسئله عرضه و تقاضا را داریم که این بحثموجب افزایش یا کاهش قیمت طلا می شود امازمانیکه قیمت طلا در بازارهای جهانی نوسان پیدا می کند این نوسان دست ما نیست.

وی ادامه داد: قیمت سکه و طلا در هر صورت هیچ وقت ثابت نخواهد شد چرا که این نوسانات در بازار طلا طبیعی است و چنانچه قیمت بازار جهانی افزایش یا کاهش یابد در بازار داخلی نیز تاثیر می گذارد و چون قیمت داخلی طلا تابعی از قیمت های جهانی است و زمانیکه قیمت جهانی نوسان پیدا می کند قیمت های ما نیز به همان نسبت نوسان دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر به قیمت ارز اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ ارز افزایش پیدا کرده آن هم در بازار سیاه چراکه در قیمت رسمی ارز تغییری حاصل نشده است. موضوع دیگری که موجب ثبات قیمت طلا و سکه شده است ثبت نام بانک ملی برای پیش فروش سکه است که همین امر موجب شده که تعادل بازار حفظ شود. عرضه به اندازه کافی است و نیاز تقاضارا برآورده کرده که قیمت ها متعادل است.

کشتی آرای تاکید کرد: ارز در اختیار کسی نیست و اگر کسی نیاز ارزی داشته باشد نمی تواند تامین کند و این یک مشکل است. بنابراین مردم نیازشان را از بازارهای دیگر تامین می کنند و به بازار سیاه مراجعه می کنند.