به گزارش افکار نیوز به نقل از تابناک، تمیر پاردو، رئیس موساد که اوایل ماه جاری میلادی به واشنگتن سفر کرده بود، در دیدار با مقامات آمریکا به راههای گوناگون این پرسش را پرسیده است که واکنش آمریکا به حمله احتمالی اسرائیل به ایران بنا بر سناریوها چه خواهد بود.

در همین باره، «هاآرتص» نوشته است: نخستین بار جریان سفر محرمانه رئیس موساد به آمریکا و دیدار با مقامات این کشور در موضوع حمله احتمالی به ایران از سوی یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی در سنا فاش شده است.

بنابراین، در نشست کمیته اطلاعاتی سنا که با حضور «دیوید پترائوس»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌. آی‌. ای) و «جیمز کپلر»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا برگزار شد «دین فنشتین» از این دو درباره نظر دولت راجع به حمله احتمالی اسرائیل به ایران می‌‌پرسد که آنان پاسخ می‌دهند، درباره این موضوع با همتایان اسرائیلی خود در پشت درهای بسته گفت‌وگو کرده‌اند.

همچنین از پترائوس می‌پرسد که در هفته اخیر، رئیس موساد را در واشنگتن دیده است یا خیر، که پترائوس حضور و گفت‌وگو با وی در آمریکا را تأیید می‌کند.

بر پایه این گزارش، رئیس موساد سه پرسش از مقامات آمریکا پرسیده است؛ نخست اینکه موضع آمریکا در قبال ایران دقیقا چیست؟
و دوم آنکه آیا آنان آماده بمباران تأسیسات هسته ای ایران هستند، یا نه؟
و سوم، اگر اسرائیل در هر صورت به ایران حمله کند، واکنش آمریکا چه خواهد بود؟

هرچند پاسخ آمریکایی‌ها به این سه پرسش منتشر نشده، آنچه مسلم است، این که آنان درباره این سه موضوع با هم مذاکره کرده و گویا به توافقاتی رسیده‌اند.

در این دیدار، همچنین رئیس موساد اطلاعاتی درباره آمادگی این رژیم برای حمله احتمالی به ایران در اختیار مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گذارد.