تهران امروز: بايد منتظر حضور ناگهاني چهرههاي سرشناس در انتخابات فدراسيون فوتبال بود. در اين بين نام افراد مختلفي مثل علي سعيد لو بهعنوان گزينه اصلي دولتو وزارت ورزش به گوش ميرسد.

با ورود مهدی تاج به عرصه انتخابات فدراسیون فوتبال، رقابت انتخاباتی برای جلوس روی صندلی پرماجرای ریاست مهم‌ترین فدراسیون ورزشی وارد فاز جدی‌تری شد. مهدی تاج از مد‌ت‌ها قبل اعلام کرده بود تنها در صورتی برای ریاست فدارسیون فوتبال نامزد خواهد شد که علی کفاشیان تمایلی برای ادامه کار نداشته باشد اما در همان برهه دائما مشغول رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با مدیران بالا دست وزارت ورزش بود و برای تصاحب صندلی کفاشیان تلاش می‌کرد.

روز گذشته سرانجام عزیز محمدی، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال و متحد اصلی تاج سرانجام از ثبت نام او در انتخابات فدراسیون پرده برداشت تا با گذشت ۱۰روز از مهلت نام نویسی برای نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال، تاج اولین کسی باشد که عملا وارد انتخابات شده. بعد از اعلام حضور تاج اکنون این فرضیه مطرح می شود که پرونده ادامه کار علی کفاشیان در پست ریاست فدراسیون فوتبال بسته شده و تاج با آگاهی از این موضوع و دریافت چراغ سبز از مدیران بالادست وارد انتخابات شده.

از سوی دیگر اما ثبت نام علی فتح الله‌زاده، حامی اصلی کفاشیان برای عضویت در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال این فرضیه را باطل می‌کند. فتح‌الله‌زاده قبلا اعلام کرده در صورتی که کفاشیان در پستش ابقا شود برای عضویت در هیات‌رئیسه نامزد می شود و ثبت‌نام رسمی او می‌تواند به‌منزله حضور علی کفاشیان در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باشد. حدس و گمان‌ها در حالی به اوج رسیده که کفاشیان صبح دیروز به ملاقات محمد عباسی، وزیر ورزش رفت و بعد از یک گفت‌و‌گوی بلند بالا محل دفتر وزیر ورزش را ترک کرد. هرچند عباسی و کفاشیان پس از این نشست اظهارنظری در مورد محتوای آن و آمدن یا نیامدن رئیس فعلی در انتخابات فدراسیون فوتبال نداشته‌اند اما گمانه‌زنی‌ها از حضور ناگهانی کفاشیان در انتخابات حکایت دارد.

بعد از اعلام آمادگی تیم مهدی تاج برای حضور در انتخابات به‌نظر می‌رسد رئیس فعلی فدراسیون فوتبال هم قبل از سفر سه‌شنبه خود به مقر فیفا برای حضور در انتخابات پیش رو ثبت‌نام می کند و باید منتظر ورود تیم کفاشیان به رقابت انتخاباتی بود. گزینه وزارت ورزش برای نشستن بر مسند فدراسیون فوتبال ضلع سوم رقابت برای تصاحب این کرسی مهم و البته درد سر ساز را تشکیل خواهد داد. وزارت ورزش هنوز گزینه موردنظر خود برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را مشخص نکرده و در مورد فرد خاصی به جمع بندی نرسیده اما براساس گمانه زنی محافل رسانه ای روز سه‌شنبه و در آخرین ساعات باقی مانده از مهلت ثبت‌نام گزینه وزارت ورزش هم راهی خیابان سئول خواهد شد.

با آغاز مهلت ثبت‌نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیات‌رئیسه، پیش‌بینی می‌شد چهره‌های شناخته شده برای اعلام حضور رسمی از یکدیگر سبقت بگیرند اما تا ظهر روز گذشته و در فاصله سه‌روز مانده به پایان این مهلت ۱۰روزه تنها مهدی تاج، آن هم به‌طور غیررسمی برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده و چهار نفر هم برای عضویت در هیات‌رئیسه پاپیش گذاشتند.

علی فتح الله زاده، غلامرضا بهروان، ‌هادی آیت‌اللهی و منصور قمر، مدیرعامل باشگاه وحدت خوزستان برای عضویت در هیات‌رئیسه ثبت نام کرده‌اند و عزیزالله محمدی هم روز گذشته از آمادگی‌اش برای ثبت نام در پست نایب‌رئیس دوم خبر داد. با این حال به‌نظر می‌رسد ظرف امروز و فردا باید منتظر حضور ناگهانی چهره‌های سرشناس در انتخابات فدراسیون فوتبال بود. در این بین نام افراد مختلفی مثل علی سعید لو به‌عنوان گزینه اصلی دولت و وزارت ورزش به گوش می‌رسد اما به‌نظر می‌رسد تا فردا که آخرین مهلت برای ثبت‌نام در انتخابات است باید منتظر بود و دید که آیا گزینه وزارت ورزش سرانجام وارد عرصه می شود یا اساسا وزارت ورزش گزینه خاصی ندارد و یکی از گزینه‌های موجود را مورد حمایت قرار خواهد داد.

هر چند مسئولان وزارت ورزش و جوانان برای مبرا کردن خودشان از اتهام دخل و تصرف داشتن در انتخابات فدراسیون فوتبال تاکید کرده‌اند که موضع بی‌طرفی خواهند داشت اما اهالی فوتبال و حتی گزینه‌هایی که می خواهند وارد این عرصه شوند به خوبی می دانند که گزینه‌ای در نهایت رای خواهد آورد که مورد تایید مدیران بالادست باشد. بنابراین تاخیر در ثبت‌نام برای ریاست فدراسیون فوتبال با در نظر گرفتن چنین مناسباتی منطقی به‌نظر می رسد. باید دید در روزهای باقی‌مانده، وزارت ورزش و جوانان که اعلام کرده هنوز در مورد گزینه خاصی به جمع‌بندی نرسیده است، چه کسی را برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال راهی ساختمان سئول خواهد کرد. انتخابات فدراسیون فوتبال روز ۱۵اسفندماه برگزار خوهد شد و علاوه بر رئیس، اعضای هیات‌رئیسه مشخص می شوند.

براساس اساسنامه جديد رئيس فدراسيون، نواب رئيس را به مجمع فدراسيون پيشنهاد مي دهد و آنها بعد از گرفتن راي اعتماد از مجمع كارشان را آغاز مي كنند. فعلا اما انتخابي بودن رئيس آينده فدراسيون فوتبال دغدغه اصلي اهالي فوتبال است.